Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Volgens mij heeft dit met je internetsnelheid te maken. Toen ik eerder nog RPG games speelde had ik vaak een ping meter aan, zo kon ik zien of mijn ping hoog was of juist laag.
Kijk bijvoorbeeld in me plaatje in de link daar zie je de ''ping'' van elke speler.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ping commando is veel ouder dan de huidige ping van Blackberries en dergelijke. Het is in de jaren 60 ontstaan om te kijken of 2 computers verbinding met elkaar hebben. Het is niet zozeer om de (internet)snelheid te testen maar om te zien of je netwerk in orde is. Het is beschikbaar op heel veel platformen, dus niet alleen op Windows, maar vooral ook op Unix, Linux, Mac's enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ping is om te kijken of een computer/netwerk 'reageert'.
En om te kijken wat het IP-adres is van een netwerk.
Het wordt vaak gebruikt om programma's pas in te loggen als de netwerkverbinding tot stand is gebracht.
Het wordt vaak door 'testers' en hackers gebruikt, alleen kan je er niet direct mee hacken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met ping (ook op linux) kun je zien of een andere computer of website in de lucht is. Ik gebruik het om bij problemen om te zien of internet het nog doen b.v. door "ping ns.nl" in te typen en zien of ns.nl te bereiken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding