Waar kun je goede beroepskeuzetesten op internet vinden?

Ik zit in Havo5. Weet nog totaal niet wat ik hierna wil gaan doen. Maar zal alle mogelijkheden open moeten houden. Dus ook voor een eventuele vervolgopleiding. Ik heb wel eens op internet gekeken, maar dan kreeg ik vragen als: 'Tomatenplukker of Chirurg' 'Tomatenplukker of Vuilnisman'.
En daar heb ik eigenlijk bijna niks aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zelf heb ik voor het HBO de test van http://kennisnet.icares.com/ gedaan en deze werd ook aangeraden door mijn school. Veel studiekeuzetesten geven inderdaad een verkeerd advies. Bij mij klopte deze test wel goed en is vrij uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.talentenvertaler.nl/

misschien dit ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beroepskeuzetest meet alleen maar wat jij denkt dat leuk is en wat jij denkt dat je kan. Zo zijn er heel veel vakken die je niet op de middelbare school krijgt maar waar je wel een HBO of Universitaire studie in kan volgen. Dus weet je eigenlijk te weinig om een goede keuze te maken.
Uit ervaring weet ik dat het volgen van een vervolgopleiding meer lonend is dan werkervaring. Ook is het zo dat je bij die vervolgopleiding met andere vakken in aanraking kan komen die machtig interessant kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site www.123test.nl zijn veel testen te vinden. Een deel daarvan is gratis, en sommigen zijn dat niet. Je kunt aan de blokjes zien hoe betrouwbaar en serieus de testen zijn. De meest betrouwbare (en professionele) zijn waarschijnlijk niet gratis. Er staat vast wel iets voor je bij!