Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kun je goede beroepskeuzetesten op internet vinden?

Ik zit in Havo5. Weet nog totaal niet wat ik hierna wil gaan doen. Maar zal alle mogelijkheden open moeten houden. Dus ook voor een eventuele vervolgopleiding. Ik heb wel eens op internet gekeken, maar dan kreeg ik vragen als: 'Tomatenplukker of Chirurg' 'Tomatenplukker of Vuilnisman'.
En daar heb ik eigenlijk bijna niks aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
563

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelf heb ik voor het HBO de test van http://kennisnet.icares.com/ gedaan en deze werd ook aangeraden door mijn school. Veel studiekeuzetesten geven inderdaad een verkeerd advies. Bij mij klopte deze test wel goed en is vrij uitgebreid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.talentenvertaler.nl/

misschien dit ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beroepskeuzetest meet alleen maar wat jij denkt dat leuk is en wat jij denkt dat je kan. Zo zijn er heel veel vakken die je niet op de middelbare school krijgt maar waar je wel een HBO of Universitaire studie in kan volgen. Dus weet je eigenlijk te weinig om een goede keuze te maken.
Uit ervaring weet ik dat het volgen van een vervolgopleiding meer lonend is dan werkervaring. Ook is het zo dat je bij die vervolgopleiding met andere vakken in aanraking kan komen die machtig interessant kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site www.123test.nl zijn veel testen te vinden. Een deel daarvan is gratis, en sommigen zijn dat niet. Je kunt aan de blokjes zien hoe betrouwbaar en serieus de testen zijn. De meest betrouwbare (en professionele) zijn waarschijnlijk niet gratis. Er staat vast wel iets voor je bij!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding