Hoe kun je je muziek geschiedenis op Spotify zien?

Ik heb wel gezocht op internet hoe je die kon vinden. Maar dan krijg ik dit:

'Wanneer je een langere tijd gebruik hebt gemaakt van Spotify, en je wilt weten welke nummers je hebt gehoord, kan je gebruik maken van de history. Ga hiervoor naar de play queue en vervolgens history. Het is via de geschiedenis erg eenvoudig om de liedjes toe te voegen aan je favorieten.'

Maar ik snap niet wat ze ermee bedoelen. Heb naar mijn idee heel Spotify af gespeurd. Maar nog steeds niks te zien.
Nu snap ik ook niet wat ze bedoelen met: 'wanneer je een langere tijd gebruik hebt gemaakt van Spotify'. Want ik gebruik het nu dagelijks (30 nummers) en heb het net een halve maand geinstalleerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
72.8K

Het beste antwoord

Als je Spotify opent, zie je in het beginscherm linksboven (onder de zoekbalk) een soort hoofdmenu met de onderdelen "Whats new", "People", "Inbox", "Play Queue" en "Devices".

Om naar je geschiedenis te gaan, klik je dan op "Play Queue" (of de Nederlandse equivalent "Afspeelwachtrij". (zie ook foto 1) Je komt dan bij een lijst met nummers die in de wachtrij om gespeeld te staan worden (als je dus niet naar een andere CD of artiest gaat, werkt Spotify deze lijst automatisch af).

Bovenaan in het beeld staan de kopjes "Play Queue" en "History" (of "Geschiedenis"), klik je daar op "History" alwaar je geschiedenis op Spotify kunt zien. (zie ook foto 2, je kunt zien dat ik zojuist 4 nummers heb geluisterd)

Echter ontstaat nu het probleem dat Spotify hier alleen de geschiedenis van die luistersessie toont. Zodra je het programma afsluit wordt de lijst weer geleegd. Daarom kan het dus zijn dat de lijst leeg is, of maar een paar nummers bevat.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat je hier wat mee kunt, anders hoor ik het graag! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! Toch apart en jammer dat ik niet de hele Spotify geschiedenis kan zien.