Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je op het programma 'Aida32' zien hoeveel graden je PC is!?

Er werd gezegd dat mijn Computer misschien wel oververhit is. En daarom werd me aangeraden dit programma te downloaden.. Alleen hoe kun je in dit programma zien hoeveel graden celcius je PC nou daadwerkelijk is!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
759

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

AIDA kan laten zien hoeveel graden je PC is omdat er sensoren zowel op het moederboard zitten als in de processor.
Deze sensoren worden gebruikt om de fan van de computer en van de processor het juiste toerental te geven.
Bovendien kan daardoor de computer uitgeschakeld worden als hij te heet is, zodat de zaak niet kapot gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms kun je dit zelfs in de BIOS zien.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie ook de vraag 'Is er een programma voor Windows 7 dat laat zien hoeveel graden je systeem/processor temperatuur is?' 7 maanden geleden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet juist. Dit zou alleen mogelijk zijn als er al een sensor op je moederbord zit en de fabrikant van dit moederbord er de juiste software bij levert. Het is naar mijn mening dus een broodje aap verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding