Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van de week perongelijk al mijn film bestanden op mijn extern hard schijf verwijderd is het mogelijk om die terug te zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Als je ze verwijdert heb als in "naar prullenbak" en je hebt deze al geleegd dan spijt het me voor je...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waarschijnlijk wel. Er zijn programma's die alles wat verwijderd is weer terug kunnen zetten. Voorwaarde is wel dat je nu niets meer met de harde schijf doet. Niets nieuws er op zetten anders verwijder je het wel definitief.
Als je de prullenbak geleegd hebt of zelfs de schijf geformatteerd blijven alle data namelijk nog steeds staan. Ze zijn alleen klaar om opnieuw overschreven te kunnen worden. Met een speciaal programma, welk weet ik niet misschien wat googelen, kun je alle originele data weer terug krijgen. De politie werkt ook zo om data op computers uit te zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie trouwens de reclames bij deze vraag !!! Daar kom je wellicht al verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIETS meer doen met die schijf!

Hooguit even kijken of je filmbestanden in je prullenbak zitten. Zo ja: gewoon op de normale manier herstellen.

Als ze daar niet meer zijn, of - heel belangrijk - als sommige daar wel staan, maar niet allemaal, dan dus niets meer doen met die schijf.

Eerst Recuva downloaden en installeren. Dat programma heeft mij al twee keer enorm goed geholpen!

Met Recuva kun je alles terughalen wat je hebt verwijderd - maar dat lukt alleen wanneer je daarna niets meer met die schijf hebt gedaan.

Nadat (!) je met Recuva alles hebt teruggehaald wat echt "weg" was, kun je alsnog in de prullenbak kijken of daar nog iets inzit, en zo ja, dat op de normale manier herstellen.

Succes!
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing