Hoe komt het dat ons internet heel sloom is? Terwijl de computer zelf wel snel reageert.

Wij hebben ong. een half jaar een nieuwe pc, en internet is echt heel sloom op sommige tijden, ligt dat aan je provider of niet? Er zijn geen virussen e.d. Maar het modem wordt wel door 4 mensen gebruikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het modem door 4 mensen wordt gebruikt wordt je internet bandbreedte ook over die 4 mensen verdeeld.

Is er niet toevallig 1 van die 4 mensen die erg veel download? Dan kan hij/zij op dat moment al erg veel snelheid gebruiken zodat er weinig overblijft.

Ik weet niet of je weet wat voor internet snelheid je zou moeten hebben volgens je abbonement? Je kan hier:

www.upc.nl/speedtest

heel simpel kijken of je snelheid een beetje in de buurt komt. (het is heel normaal dat je er +/- 10% onder zit, dat is bij de meeste aanbieders zo.

Verder,... heb je je pc rechtstreeks aangesloten met een kabel op de modem/router, of gebruik je het draadloos?

Draadloze ontvangers en routers zijn zijn er in verschillende snelheden. Tegenwoordig is geloof ik de 300N router (300Mbit/seconde)de snelste meestgebruikte draadloze verbinding, en bedraad 1000Mbit/seconde (1Gbit/s)

Ook heeft het invloed of je dichtbij de draadloze router zit met je pc, en of je ontvanger in de pc ook dezelfde snelheid aan kan als de router.

Ook handig om te weten:

Het is een beetje verwarrend maar de meeste internetaabieders geven snelheden op in Mbit/sec in plaats van Mbyte/sec.
Als je die Mbits die ik net noemde door 8 deelt zit je ongeveer op de snelheid per Mb (megabite) per seconde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! ;)

Andere antwoorden (3)

naast virussen bestaan er ook dingen als malware
zijn de andere pc ook langzaam ?

probeer deze eens gratis versie en kijk dan of de zaak versnelt?
zodra je hem geinstalleerd hebt doe dan als eerst de deep scan
dat kan echt wel even duren

Toegevoegd na 59 seconden:
de eerste link is en malware scanner ook erg handig de tweede link is advanced systemcare
capthavoc
12 jaar geleden
Je gebruikt denk ik explorer. Probeer chrome eens en je zult zien dat alles 10 keer zo snel werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het aan je browser internet explorer is een beetje sloom
Probeer anders google chrome dat is iets sneller