in Aldi is woensdag een "Powerline Ethernet netwerkkit", kan ik dat ook gebruiken als ik geen draadloos internet heb?

ik heb uit principe geen draadloos internet (er is al genoeg straling in de wereld). Nu staat er bij Aldi woensdag een zg. "Powerline Ethernet netwerkkit" te koop aan 60 €. Hierbij staat beschreven dat je het overal kan inpluggen in een stopcontact en dan daar op internet kan.
Maar heb ik hiervoor dan geen draadloos internet nodig? Hoe kan die anders verbinding maken met mijn "kabel-internet"????

1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
raar principe, maar dat mag je hebben.
heb je ook geen mobieltje? (dat 'straalt' honderden keren sterker dan een wifi modem), om nog maar niet te spreken van je magnetron.
Niet meer luisteren naar radiozenders dus (behalve via de kabel), of naar TV.
Hoe denk je over de straling van electriciteitsdraden? Bluetooth? Principes zijn lastig vol te houden, en halve principes tellen natuurlijk niet mee!
liveisgreat
12 jaar geleden
tja... heb geen magnetron, wel een mobieltje, geen tv, luister nauwelijks naar de radio. Ik weet niet of dit "halve principes" zijn, maar in ieder geval probeer ik het zoveel als mogelijk te vermijden, zit al tussen de WIFI van mijn buren...
Ieder zn mening zeker? :-)

Het beste antwoord

powerline ethernet maakt - de naam zegt het al - gebruik van de stroomdraden die door je huis lopen. Afgezien dat elke stroomvoerende draad 'straalt' (je moet dus eigenlijk ook geen 220V in je huis hebben als je daar bang van bent) heeft het niets met wifi te maken.
Je duwt aan beide kanten een netwerkkabel in zo'n adapter, de ene gaat naar je internetkastje, de andere naar je computer. Het dataverkeer loopt dan via je stroomdraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen, hiervoor heb je geen draadloos internet nodig.
Het enige wat die kit doet is je elektriciteitsleiding gebruiken voor netwerk verkeer. Je zal dan enerzijds de netwerk kabel je PC/laptop moeten verbinen en hetzelfde doe je met de kabelinternet van je router.