Outlook is veel uitgebreider dan outlook express. outlook express is voor prive gebruik; outlook is meer geschik om op bedrijfsnivo te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

* outlook express *

In 1996 had Microsoft een freeware programma dat heette "Microsoft Internet Mail and News". Het was gratis. In 1997 werd dat programma hernoemd naar "Outlook Express". De laatste versie hiervan kwam uit in 2001 (maar nog wat fixes tot 2008). Dit programma bestaat niet meer. Microsoft heeft nu een free download "windows live mail" wat je in staat stelt mail te lezen lokaal.

* outlook *

OUTLOOK is een compleet ander tool van Microsoft met ANDERE code, andere functionaliteit en het geeft al jaren verwarring. Is dus compleet iets anders. En nee Outlook Express is geen geminimalizeerde versie van Outlook.

Microsoft Outlook is zowel beschikbaar binnen de office suite als een standalone applicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Outlook maakt onderdeel uit van het Microsoft Office pakket en is niet gratis, maar is wel uitgebreider dan Outlook Express. Zo heeft Outlook bijvoorbeeld een agenda-functie. Outlook Express is wel gratis. Inmiddels heeft Outlook Express een opvolger. Dat is Windows Live mail. Zie http://explore.live.com/windows-live-mail . Outlook Express werkt namelijk niet met Windows Vista of Windows 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Outlook is een onderdeel van een office pakket, Outlook expresse hoort bij windows XP
FRank