hoe kan ik bij de instelingen van me router komen ?

Het ip het is 192.168.1.1 alls ik dat in tik doet hij het niet meer eerst dee hij het wel op het aderes 192.1681.1. En ff de steker de uit treken een paar min en weer aan doe werkt ook niet wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

KIjk eerst in het uitvoerenvak met cmd en daarna in het zwartescherm ipconfig of jouw ip adres wel goed is ( standaard gateway) Zorg dat je met het modem met een utp kabel verbonden bent, start de browser en type het adres van de gateway in.
Je zult er dan in moeten komen.
Hopelijk heb je geen wachtwoord ingesteld cq dat je die niet meer weet .
Anders moet je eerst resetten met een paperclip meestal een klein gaatje aan de achterzijde van de router.
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op je router zit een reset knop, als je deze indrukt (meetsl een seconde of 10) zal hij zichzelf resetten en alle instellingen terugzetten naar de waarde zoals deze in de fabriek ingesteld zijn.

Toegevoegd na 30 seconden:
Typen gaat weer lekker vandaaf

meetsl = meestal

Toegevoegd na 56 seconden:
en

vandaaf is vandaag natuurlijk... *zucht*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je ook via de website van je provider inloggen. En vanuit daar kan je ook je modem beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Bij sommige providers kan dat, ja. Maar lang niet bij allemaal. Bij mijn provider is dit gelukkig niet mogelijk.
Zet je wel http:// ervoor? Mijn ervaring is dat dit het vaak wel doet