Mijn taakbalk is weg, wat nu?

Nadat ik hem had opgestart kwam er te staan windows verkenner werkt niet meer - probeert een oplossing te zoeken... en toen was de taakbalk weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44.6K

Antwoorden (6)

1. F8 inkloppen bij opstarten PC.
2. Laatst bekende juiste configuratie kiezen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als dat niet helpt:
CTRL+ALT+DEL na opstarten, taakbeheer, taak starten, msconfig.sys intikken, opstarten, alles uitvinken. En: taakbeheer, taak starten, services.msc intikken, zoveel mogelijk services die niet nodig zijn uitschakelen. (Die van Microsoft Corp. doorgaans aan laten staan. Verder heb je google nodig om te kijken welke uit mag en welke niet.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dankjewel heeft me geholpen :)
heb je m al een keer opnieuw opgestart en gaf die toen weer hetzelfde aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies hetzelfde
Taakbeheer starten (ctrl+alt+delete), processen, nieuwe opdracht (uitvoeren) en dan in dat balkje 'explorer.exe' typen en dan op 'ok'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal waarschijnlijk weer tot hetzelfde resultaat leiden, als Windows aangeeft dat de verkenner niet meer werkt.
De foutmelding dat weet ik niet, maar bij mij is de taakbalk ook soms weg (kan ik de hele pagina makkelijker lezen.) Via F11 krijg ik die dan weer terug.

Toegevoegd na 18 minuten:
O, en als je een toetsenbord hebt dan zit daar ook een toets tussen Ctrl en Alt om het menu te krijgen. Bij mij wordt soms de cursor ontregeld. Dan kan ik zo toch standby gaan en daarna is het weer goed. (Als je dat tenminste via de taakbalk wil gebruiken, maar niet meer ziet. Met de tabtoetsen kan je dan naar de juiste vakjes springen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon in uitvoeren cmd typen. Als dan cmd zich opent. moet je explorer.exe intypen en op enter klikken. dan is het als het goed is weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is de taakbalk niet vergrendeld . Als je dan per abuis ergens onderin klikt kan zomaar de taak balk weg lijken. Ga onder aan het scherm met de muispijl staan. Je moet dan een vertikaal dubbel pijltje te zien krijgen. Druk de linker muis toets in en sleep deze naar boven. Als de taakbalk er weer is klik je op een gedeelte waar niets staat. Je krijgt een snelmenu. Vink taakbalk vergrendelen aan.
Daarmee is mogelijk het probleem opgelost
FRank