Gebruikt marktplaats mijn gegevens voor advertenties?

Ik ben een tijdje op marktplaats aan het kijken en ineens zie ik reclame van Lexa (datingsite) "vrijgezel in 1111AA?" waarbij een oude postcode van mij word gebruikt?

Het vreemdste is dat ik niet ben ingelogd op marktplaats en ik surf vanaf mijn werk, mobiel, dus via mijn IP adres kunnen ze die postcode ook niet vinden.

Zoals ik al zei, het is een oude postcode, ik woon daar al jaren niet meer, maar dat adres staat nog wel in mijn marktplaats gegevens. Word dat dus (geautomatiseerd) doorgegeven aan hun advertentie-partners?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Daar heeft Marktplaats niets mee te maken, sterker nog, je hoeft nog nooit ergens je postcode te hebben ingevuld. Op basis van je IP-adres is namelijk vrij eenvoudig te zien waar iemand ongeveer vandaan komt (bijna op straatniveau), en dus wat daar de postcode (althans de cijfers) zal zin. Is dat ook precies de plek waar je woont of hebt gewoond, dan is dat niks meer of minder dan toeval en slomme software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was mobiel internet vanaf mijn laptop, ver van de postcode die werd gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mobiel internet heeft ook zijn eigen ip adres... alleen zal het op deze manier de adres gegevens van je provider gebruiken...
Overigens kan je dit met normaal internet ook doen.
Mij zullen ze nooit kunnen traceren via mijn ip.
Misschien heeft 1 van je collega s op zijn/of jouw pc met hetzelfde ip adres op een datingsite gekeken en dan krijg je dus ook reclames van datingsites.
Probeer het maar eens uit ,kijk maar eens op je computer naar vakanties en je zult zien dat je reclames krijgt over vakanties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen laptop, geen Lexa :D
Wel kan het zijn dat ik eerder vanaf daar wel eens ingelogd heb op marktplaats, met mobiel internet kan ik er wel vanuit gaan dat ik op dezelfde plek hetzelfde IP adres krijg, maar dat ik dan mijn eigen postcode zie opduiken terwijl ik niet ingelogd ben vind ik erg vreemd