Waarom kijken jongens me zo raar als je verteld dat ik game?

Ik ben een leuke meid van 17 jaar en ik speel World of Warcraft. Maar als jongens aan mij vragen wat mijn hobbys zijn en ik vertel dit dan kijken ze me heel raar aan.. Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woow, voor sommige jongens de perfecte vriendin genoemd, steek die maar in je broekzak ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, bedankt.. Ik hoor het wel vaker.. :P
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik speel ook veel games, leuk toch :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heel erg leuk! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens die vertellen dat ze world of warcraft spelen krijgen exact dezelfde reactie, trust me ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohh, en waarom is dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een aura is die rond het spel zelf heen hangt, gevormd door mensen die het niet spelen. Het maakt niet uit of je een jongen of meisje bent. Vertel dat je world of warcraft speelt en ze zullen je raar aankijken. Nog nooit iemand positiev horen reageren hierop tenzij ze het zelf spelen. World of Warcraft wordt geassocieerd met mensen die geen sociaal leven zouden hebben, niet sporten, alleen maar achter de pc zitten, geen vriendin hebben, slechte hygiene hebben etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 van de 10 World of Warcraft spelens is vrouwelijk trouwens. Dus toch 1.300.000 vrouwen die het spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die reactie krijg ik ook wel eens als ik vertel dat ik graag een goed glas whisky drink, schijnt ook raar te zijn voor een vrouw. Niks van aan trekken!

Het beste antwoord

Dit komt omdat het spelen van MMORPG's zoals World of Warcraft wordt gezien als iets typisch voor jongens.

Het "past niet in het plaatje" dat een meisje dit soort games speelt. Van een meisje wordt verwacht dat ze eerder een game speelt als "The Sims."

Uiteraard is dit complete onzin en is er niets mis mee dat een meisje een spel zoals World of Warcraft speelt.

Blijkbaar val jij buiten het "plaatje" van deze jongens. Als je daar zelf geen probleem mee hebt, helemaal niets van aan trekken en lekker door blijven spelen als jij dit leuk vindt. Het is geen vereiste van World of Warcraft om een jongen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je antwoord

Andere antwoorden (5)

Ze verwachten nooit dat meisjes gamen. World of Warcraft wordt tevens ook gezien voor mensen die 'nolife' zijn. Ze denken dus waarschijnlijk ook dat jij 14 uur per dag achter je PC zit.

Toegevoegd na 6 minuten:
"Ze verwachten nooit dat meisjes gamen. "

Daarmee bedoel ik spellen zoals Call of Duty, Battlefield en World of Warcraft..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, nou daar heb ik geen tijd voor, ik werk fulltime, maar als ik er tijd voor heb dan speel ik het wel graag ja. hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou er niet verwacht worden dat meisjes gamen. Ik denk dat (bijna) elk meisje wel eens bv. The Sims heeft gespeeld. Alleen WOW etc. wordt niet verwacht. Ik geloof ook niet direct haar beschuldigen van nolife zijn, maar het gaat meer om het spel zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Attitude, maar ik bedoelde met gamen spellen zoals call of duty, battlefield, world of warcraft. De Sims speelt ieder meisje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fulltime werken op 17 jarige leeftijd? Hoe doe je dat? Havo diploma? @Daan; niet IEDER meisje speelt The Sims, maar wel veel. The Sims is ook een game, dus echt duidelijk is je antwoord niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja oke, maar wel veel meisjes. Ik had de term gamen ook inderdaad niet moeten gebruiken. Helaas kan ik het nu niet meer veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Attitude ik werk fulltime omdat ik un jaartje rustig aan deed met school, maar in maart of september begin ik met een opleiding in de verzorging! :)
Ik speel ook games. Sommige jongens vinden het heel raar dat een meisje gamed. Het hoort niet volgens hen. Een meisje kan niet gamen, want dat is iets voor jongens, vinden sommige. Er zijn ook genoeg jongens die verbaasd zijn, maar het wel heel leuk vinden! Het ligt maar net aan de jongen, hoe hij erover denkt. Je moet je er in elk geval niets van aantrekken. Er zijn ook heel veel jongens die het (stiekem) leuk vinden als een meisje gamed. En tegenwoordig is gamen niet alleen voor jongens, maar er zijn nog wel mensen die zo denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de meeste jongens dit doen en dan zijn ze verbaast dat een leuk meisje als jij daar ook aan doet. Daar is niets raars aan hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat datgene wat jij doet, n.l. gamen, niet rolbevestigend is. Veel jongens met ouderwetse denkbeelden vinden dat gamen een "jongensding"is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat sommige (soms best wel veel jongens) niet snappen dat een meisje ook een stoere beleving kan hebben.
Er zijn ook jongens die met poppen spelen (ze heten dan soms action man of zo maar barbie en ken doen het soms ook goed bij jongens)
Het is gewoon een onvermogen om buitenskaders te denken.
Overigens komt dit verschijnsel ook bij meisjes en vrouwen voor hoor.
dus zowel (in mijn ogen kortzichtige) jongens en meisjes kunnen vreemd reageren op in hun ogen niet sexeconform gedrag.
Dat is echter HUN probleem.
Gewoon niets van aantrekken en lekker genieten van wat jij zelf leuk vind.

Toegevoegd na 6 minuten:
Aan populaire series als Chase en Nikita kun je zien dat zowel mannen als vrouwen/meiden met ballen wel zien zitten.
Plat gezegd hoef je geen kloten te bezitten om ballen te hebben.
Zelf heb ik ook een stoere vrouw, die eigenhandig een fietsenschuur bouwt, haar fiets repareert enz.wat gezien mijn handicap erg goed uit komt.
Daarentegen kan ik goed koken, net als zij.