kan ik 1 utp kabel delen dmv een oude router, voor tv en mediaplayer?

Ik heb een tv en een mediaplayer die allebei UTP nodig hebben, er is echter maar 1 kabel aanwezig die aangesloten is op de hoofd router, nou wil ik eigenlijk niet nog een kabel gaan trekken, maar die ene kabel die er al is gaan splitsen via een oude router die ik nog heb liggen.

mijn vraag is gaat dat werken en maakt dat wat uit voor de snelheid?
de nieuwe router is een N-router en de router die ik wil gebruiken als zeg maar switch is een hele oude router die absoluut nog een N-snelheid heeft, maar maakt dat wat uit, ik dacht nl dat de N-router toch alleen voor het wirreless deel sneller is dan de oude router en voor het bekabelde deel dat het niet veel uitmaakt omdat utp kabel ook maar 100mb aankan. of zie ik het verkeerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik denk gewoon proberen wat wel belangrijk is dat je in de oude router de dhcp server uitzet

Kan absoluut. Zorg dat de dhcp uitgeschakeld is en geef de tv en mediaspeler een vast ip-adres. De kabel van de nieuwe router in de wan poort van de oude steken en twee korte utp kabels vanuit de lan poorten naar de aan te sluiten apparaten. Of de oude router een N router is, een B of een G is niet interessant omdat je hem alleen bekabeld gebruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100