Weet iemand hoe je ook al weer een foto van het beeld da je voor je heb maakt (scheenschot)?

Ik wist vroeger wel hoe dit moest, maar ik ben het vergeten. Kan iemand me helpen?

Toegevoegd na 3 minuten:
screenshot

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb Windows 7 als besuuringssysteem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt screen shot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Not sure if trolling or just stupid...

Het beste antwoord

Alt vasthouden en dan op print screen drukken.
In paint kan je hem openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ctrl-shift-alt-prtscrn werkt ook :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@JurgenJ: wanneer je gebruikt, krijg je een plaatje van het actieve venster. Anders krijg je het hele scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@JurgenJ; goede tip. Ik gebruik trouwens Gadwin Printscreen; die wordt actief als je op PrintScreen drukt. Kun je gewoon een stuk van je scherm selecteren en opslaan, je moet alleen zorgen dat de muis niet in beeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (4)

U heeft de Print Screen knop van uw toetsenbord nodig om een kopie te maken van wat er op uw scherm te zien is. Deze knop is meestal een van de bovenste knoppen op het toetsenbord en bevat de tekst "PrtScr/SysRq" of iets anders cryptisch.

Wanneer u windows gebruikt, is Paint standaard geïnstalleerd en uitermate geschikt voor het maken van screenshots. Om dit programma op te starten doet u het volgende:
Klik op Start in uw windows Taskbar (NL: Taakbalk).
Klik op Run (NL: Uitvoeren).
Typ "mspaint" in en klik op OK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De print screen knop doet dit. Daarna kun je het plaatje b.v. plakken in Word of in een fotobewerkingspakket.
Als je alleen het actieve scherm wil 'pakken', gebruik je Alt+print screen.

Op de mac doe je het met 'voorvertoning'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de PrtScr-toets (op de meeste toetsenborden rechts naast de F12-toets) maak je een schermafdruk van het gehele scherm
Met ALT-PrtScr maak je een schermafdruk van het actieve venster in plaats van het gehele scherm.

Als je dat het gedaan zie je niets gebeuren, maar staat de schermafdruk in het clipboard.

In de bureau-accesoires vind je het programma ´Paint´. Nadat je Paint hebt geopend, moet je op ‘plakken’ klikken. De sneltoets Control + v indrukken op het toetsenbord geeft hetzelfde resultaat.
Je ziet nu de schermafbeelding verschijnen die je zojuist hebt gemaakt en kun je hem bewerken. Nu hoef je hem alleen maar een naam te geven en op te slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig standaard een programma dat heet "knipprogramma" selecteer je zelf wat je wilt hebben en maakt automatisch een knipsel op bureaublad. --> Dat is handig!!