Moeten printers ook regelmatig schoon gemaakt worden?

Onze printer doet het niet goed meer. ook na het verwisselen van de inktjets niet. volgens mijn man komt dat omdat we inktjets gebruiken van eigen merk (bruna), volgens mij komt dat omdat ie een keer schoon gemaakt moet worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een keer met een zachte kast de boel een beetje stofvrij maken, kan nooit kwaad. Verder kan je de printkoppen laten reinigen, ga daarvoor de eigenschappen van de printer, en kies voor optie: printkoppen reinigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is belangrijk dat een printer regelmatig gebruikt wordt. Doe je dit niet dan kan de inkt op de spuitmondjes opdrogen waardoor hij niet mooi meer print. Een wattenstaafje met een drupje alcohol kan dit probleem oplossen. Dit pas doen als het reinigen van de koppen door de printer zelf ( zie eigenschappen van de printer) niet het gewenste resultaat heeft.