Ja dat mag. Zelfs als je de naam van bedrijven noemt, en er niet alleen over iets algemeens wordt gesproken als ADSL.
Bavaria maakt ook een parodie-commercial over de Heineken-inloopkast, bij Albert Heijn hangen posters met kassabonnen van C1000 en de tekst dat ze echt goedkoper zijn dan C1000, en bij Dirk hangen weer posters dat ze goedkoper zijn dan AH.
Ook energiebedrijven noemen soms wel 5 concurrenten in hun reclame-uitingen, en rekenen voor, hoeveel voordeel je kunt hebben.
Het enige waar een bedrijf rekening mee moet houden, als er zo'n reclame wordt gemaakt, is dat er iets van waarheid in zit. Als een bank reclame maakt met "wij geven de hoogste spaarrente van alle banken", dan moet dat ook waar zijn. Is dat niet zo, dan kan de concurrentie naar de rechter stappen, en vragen om een verbod op die reclame, omdat het consumenten misleidt.
Mocht je zelf twijfels hebben over de rechtmatigheid van reclame-uitingen, dan kun je altijd een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Dat kost je niets, en na een paar weken heb je de uitslag.
http://www.reclamecode.nl/adverteerder/default.asp?paginaid=73