Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet usb-stick formateren maar er zitten belangrijke documenten op?

Ik heb een USB-stick (integral 8gb) en ik steek deze in mijn computer en als ik het wil openen staat er op dat ik mij USB-stick moet formateren. Maar hier staan nog wel redelijk belangrijke documenten op. Is er een manier voor deze documenten te behouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je echt moet formatteren is dat geen probleem, met programma's als Stellar Phoenix data recovery of Recuva kan je bestanden moeiteloos terug halen, óók na het formatteren.
In jou geval zou ik formatteren en voor Recuva kiezen omdat dit een gratis programma is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, doe ik normaal ook zo, maar gedachtenloos, als ik dan de vraag moet beantwoorden, ben ik het vergeten. pluma!

Andere antwoorden (3)

Je kunt de bestanden kopiëren naar je pc. Ik zou er in de map Documenten (of Mijn documenten) een nieuwe map voor maken. Daar zet je dan alles in, en vervolgens kun je je usb-stick formatteren. Wel even controleren of je de bestanden goed op je pc hebt gezet. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, je kunt 'm dus niet eens openen? Dat is vreemd. En daar weet ik op afstand helaas geen oplossing voor.
Oke, het lijkt er op dat je PC de USB-stick niet herkend als je hem dan formatteert ben je alles kwijt. Probeer je stick eens in een andere computer en kopieer dan het hele zaakje naar die PC, formatteer dan de USB en zet alles weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel raar toch? Hij wordt op de een of andere manier niet herkend, maar tegelijk geeft de pc wel aan dat hij geformatteerd moet worden.
Ik zou ze er eerst proberen alles eraf te halen, eerst gewoon met copy en dan met een recoveryprogramma indien nodig. Ik zou niet eerder formatteren voor ik alles had gedaan om de bestanden te redden. En de stick testen of hij nog betrouwbaar is na het formatteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing