Kan deze videocard gerepareerd worden van de laptop?

Mijn zoon student, heeft een hp pavilion waar waarschijnlijk de videocard van kapot is. Alles is roze en bijna niet meer te lezen. Is dat te repareren? Zo ja kan ik dit zelf vervangen bv of moet het hele motherboard vervangen worden?
Wie weet een goede zaak waar ik dit eventueel kannlaten repareren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik geef je weinig kans. In tegenstelling tot desktop PC's id de videokaart in een laptop op het moederbord gesoldeerd (chip).

Mocht je al een nieuwe/2e hands videokaart kunnen kopen voor een schappelijke prijs, moet je ook nog robottechnisch kunnen solderen.

Als je het naar een reparatiebedrijf brengt, kan je beter een nieuwe laptop kopen.

Een gehele nieuwe moederbord is een betere optie maar financieel waarschijnlijk niet interessant.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een optie wel is om te kijken naar advertenties met kapotte laptops van hetzelfde model, waarbij staat: barst in tft-scherm, oid, alles wat niet doelt op een defect van de videokaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vrees dat als inderdaad de videokaart kapot is dat dit helaas niet te vervangen is je zult het hele moederbord moeten vervangen
op een laptop zit de videokaart gewoon vast en kan niet vervangen worden.
reparatie is moeilijk en waarschijnlijk duur een nieuwe laptop kopen. is eigenlijk de betere optie

om echt te controleren of de videokaart kapot is zou je een andere monitor er aan kunnen hangen want als je beeldscherm defect is het wellicht nog wel de moeite waard.

maar je kunt dit in elk geval niet zelf.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is bij een laptop een videokaart ALTIJD on-board? Ik dacht dat dit niet altijd zo is.
capthavoc
12 jaar geleden
er zijn wel een paar merken die dat hebben
maar ik ken ze niet en het zijn zeker niet de goedkopere modellen.
en dus als je een videocard zou kunnen wisselen is dat vaak ook nog eerugh duur ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik maar even zeggen.