Ik wil oorbellen laten schieten maar overdag wil ik ze uitdoen, kan dat?

Ik wil ze in de kerstvakantie laten schieten ( ik ben trouwens een jongen ) en wil ze dan 2 weken overdag dragen. Maar als ik dan naar school ga wil ik ze uit doen en als ik thuis ben doe ik ze weer in. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Dat kan zeker. Als je gaatjes in je oren hebt kun je met je oorbellen doen wat je wilt. Let wel: na ca 3 dagen groeit het gaatje in je oor weer dicht, net als een wond die gaat genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min van mij: 1. Als je net gaatjes hebt laten schieten moet je ze minstens 6 weken constant inhouden (en meerdere keren per dag even wat bewegen, ronddraaien), anders groeit het (wondje) weer dicht. 2. Als je de gaatjes er al heel lang in hebt kun je ook wekenlang geen oorbellen in doen en heb je nog steeds de gaatjes. Eigen ervaring: ik draag zelden oorbellen, kreeg 40 jaar geleden gaatjes in m'n oren en de enkele keer dat ik ze in wil doen zitten de gaatjes er nog steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je wel een plus,want het kan idd best.
Heb ik ook gedaan toen ik net gaatjes had( ik had er last van),en dan deed ik ze s'avonds gwn weer in.
Niks aan de hand,wel goed ontsmetten met Sterilon oid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de 6 weken van Mendy ben ik het eens, dat draaien is achterhaalt en hoeft dus niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou toevallig ken ik iemand die 3 zussen heeft en die hadden alle 3 oorbellen gewild en toen ze die een keer 3 dagen niet in hadden waren de gaatjes weer dicht gegroeid.
Dat kan wel, maar ik zou ze in het begin langer inhouden. Ik moest mijn oorbellen minstens 6 weken inlaten na het schieten laten zitten, om teruggroei te voorkomen. Dat zou ik dus doen, want op het begin groeit het heel snel terug, echt sneller dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon heeft ook pas oorbellen laten schieten hij moest 6 weken achtereen de zweerknopjes inhouden en dan moest hij de eerste 6 maanden oorbellen in laten en daarna kon je ze wel weer een keer uit doen zonder dat de gaatjes dicht gaan groeien. Dit advies kreeg hij mee van de juwelier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. en vaak aan de knopjes draaien zodat ze niet vastgroeien, en eventueel met sterilon bedruppelen om het proces beter te laten verlopen en ze goed schoon te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET DRAAIEN.
Nooit doen. Je draait alle vuiligheid mee de wond in. Die zweerknopjes kunnen niet vastgroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij mocht de eerste 24 uur niet draaien daarna wel af en toe. idd niet te vaak