Wat zijn de afmetingen (in cm) van schermen in inches?

Ik zit op internet te kijken voor een nieuwe laptop alleen alles is in inches gemeten. Nu kan ik wel berekenen wat die maat in cm is, maar hoe kan ik dat weer omrekenen naar de maat in cm in de lengte en breedte? (het gaat hier om een Mac Book Pro)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is zelfs aandacht aan besteed bij wiki over deze macbook. Hier staan de afbeeldingen in cm bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

[inch] x 2.54 = centimeters diagonaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier de meest gebruikte maten voor televisies en de centimeters erbij:

26 inch = 66 cm
32 inch = 80 cm
37 inch = 94 cm
40 inch = 100 cm
42 inch = 107 cm
46 inch = 116 cm
50 inch = 127 cm
52 inch = 132 cm

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, zie inderdaad dat het om een macbook gaat, dan is de voorgaande bron interessanter voor je! Excuus