hoe doe je dit met een boek in pdf- formaat??

In een boek vouw je een oor als je tijdelijk uitgelezen bent of je plaatst een bladwijzer,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt maar hoe de ik dit??
ennuh hoe kan ik een open reactie plaatsen?

Het beste antwoord

je slaat het nummer van de pagina op....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel primitief, door het paginanummer te onthouden waar je gebleven bent. Adobe Reader kent weliswaar een markeringsfunctie, maar deze werkt alleen als de maker van de PDF daar geen beveiliging op heeft gezet. Meestal staan al die beveiligingen aan bij een boek.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, onthouden kan ik door het op te schrijven, maar hoe sa ik het op dan, Wimmie?? en of hoe markeer ik de pagina, Antwoordman?? dank voor de snelle reacties trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb trouwens een engelse acrobat reader 7.0.
ik weet ook niet of ie in het Nederlands werkt
AWM
14 jaar geleden
Ik zei al: De meeste PDF's zijn beschermd tegen schrijven, dan valt er niets te markeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in Skim doe je gewoon een 'bladwijzer' zetten (mooi woord he?)
Elk pdf-boek heeft er zo een. In je lijst van 'bladwijzers' klik je er eentje aan en het betreffende boek opent dan op de plek waar je was. In 1 woord: ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boven in de knoppenbalk staat aangeven waar je bent (pagina x/y, dus bv pagina 45 van 156). Wanneer je weet op welke pagina je gebleven bent, kun je de volgende keer dat je de PDF opent in het van van het voorste getal het paginanummer invoeren waar je gebleven was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok dat werkt wel maar dan moet ik dus wel onthouden waar ik ben ge-eindigd.
In Skim tik je 'bladwijzer' aan (cmd-D)

Mooi woord wel, bladwijzer

In je lijst van bladwijzers kies je er 1, dan opent dat boek op de plek waar je gebleven was. In 1 woord: ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Enne.... Mac only.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scim??? hoe doe ik cmd-D???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja... Skim is Mac only, dat is waar ook. Ik geef toe, ik ben niet zo slim of alwetend. Hekel aan puzzelen, dat leid af van wat je echt doen wil....
Wat ook de reden is om Mac te gebruiken:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh hahahaha geeft niks hoor. idee achter het antwoord was goed dus in ieder geval bedankt