Windows 7. foutcode 0x80070057 niet op te lossen?

Beste mensen,
Ik heb windows 7. Bij het maken van mijn laatste backup (via het “onderhoudscentrum”) kreeg ik foutmelding 0x80070057 te zien. Ik kan nu dus geen backups meer maken.
Via internet duikt deze code overal op maar een afdoende oplossing kan ik niet vinden. Kan iemand mij raad geven? Reeds eerder geopperde oplossingen over 0x80070057 in gv helpen mij niet verder. Bij voorbaat dank

2.3K

Het beste antwoord

Dit schijnt te kunnen helpen:

start - uitvoeren - cmd + ok en dan dit in het 'DOS' window intikken:

winmgmt /verifyrepository
winmgmt /salvagerepository

werkt dat niet, dan kan men dit proberen:

net stop winmgmt
cd /d %windir%\system32\wbem
ren repository repository.old
net start winmgmt
exit

(uit verschillende fora, o.a. deze: http://www.drwindows.de/windows-anleitungen-und-faq/16962-sichern-wiederherstellen-interner-fehler-falscher-parameter-0x80070057.html)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb een pagina gevonden voor je met mensen die ook alles geprobeerd hebben en uiteindelijk zijn er oplossingen gevonden. Deze staan dan ook ergens onderaan de pagina. Ze zijn helaas wel in het Engels. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprogeneral/thread/64f2b570-3b92-409c-a2d5-134dd2dd6287
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze oplossing heb ik enkele malen gelezen:

Dit probleem kan optreden als het decimaalteken NIET is ingesteld op een "." (punt).

Als je de instelling van het decimaalteken wil wijzigen, doe als volgt:

1.Open Het Configuratiescherm, klik op Klok, taal en regio, en klik vervolgens op Regio en taal.
2.Klik op de Indelingen tabblad en klik vervolgens op Extra instellingen.
3.In de Decimaalteken type veld . (punt), en klik vervolgens op OK twee keer.
4.Start de computer opnieuw op.

Opmerking Sommige software van derden kan leiden tot wijzigingen in de landinstellingen van de computer voor runtime en overschrijft de instelling in het configuratiescherm.

Succes