Hoe typ je op een klein toetsenbord een ''Franse c''?

Ik heb een mini laptop, en voor school moet ik er Franse woordjes op typen. Ik wist niet hoe je zo'n c met een kriebeltje eronder moet typen, dus zocht ik het op. Er staat op internet dat je ALT 135 moet drukken, alleen rechts van mijn toetsenbord staan niet van die extra cijfertjes. En nu weet ik niet op welke andere manier ik die speciale c kan typen. Ik hoop dat er ook een andere manier is!
PS. Weet iemand misschien ook hoe je zo'n Franse c noemt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
64.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD Jaah!!!

Antwoorden (8)

Je rechter alt (ALT GR) tegelijk met een komma in toetsen.
Het heet een Cedille
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een 'komma in de lucht' typen, dan een c. Net als dat je dat doet bij de é
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
een apostrof heet voortaan een komma in de lucht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Lees het groene boekje maar! :-)
Ik typ het als volgt:

' + c = ç
het heet een Cedille
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toets van de hoge komma eerst indrukken: '
(rechts van de puntkomma).
Als het goed is komt er dan nog niets in beeld.
Druk nu op de c en je krijgt de ç.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan op 3 manieren:
- Alt GR (rechter alt) + , = ç
- Ctrl + alt links + , = ç
- ' + c = ç (dus é maar dan met een c)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de toets tussen de dubbele punt en de enter in ('de aanhalingstekens') 1x in te drukken en daarna de c. Dan krijg je deze letter: ç. De naam ervan is de cedille.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat doet in word, heb je dan wel eens gekeken in invoegen symbolen?
Daar staat per lettertypen een onmogelijke hoeveelheid van diverse tekens.
Bij de normale lettertypen staat die in elk geval.
Ҫ Ҫ zowel klei als in hoofdletter.
Vandaar uit kun je deze selecteren en dan plakken in bijvoorbeeld de mail, powerpoint enz.
Frank

Toegevoegd na 22 uur:
Bij gebruik van wordpad zul je een omweg moeten maken. Ga naar start,alleprogramma.systeemwerkset,speciale tekens. Zoek het teken op klik op kopieren en plak in wordpad vanuit het klembord
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal staat die onderaan de 9 toets, niet op je numeriek klavier maar onder de functietoetsen.