Is een programma verwijderd (uninstalled) als je alles ervan verwijderd?

I need answer. Thanks.

Toegevoegd na 25 minuten:
Maar als ik geen uninstaller heb?

Toegevoegd na 33 minuten:
Dat was ik vergeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je vanuit start-configuratiesherm-programma's jouw te verwijderen programma aanklikt, dan word je gevraagd programma verwijderen? en dat bevestig je dan met ja. Dan ben je dat programma kwijt. Soms wort er om de installatie CD/DVD gevraagd om je programma te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar Niet altijd verwijdert het alles. Sommige programma's laten restbestanden achter in bijvoorbeeld de map "Program files" of in het register. Norton produkten zoals hun virussscanner zijn daar een goed voorbeeld van.
In het verleden maakte dat het zelfs soms zeer moeilijk een andere virusscanner te installeren, omdat de resten van het vorige programma nog in het register stonden en die dat nieuwe programma niet "lustte"

Toegevoegd na 37 minuten:
Ga dan naar configuratiescherm, via je startmenu, en druk daar op iets als "Softwareonderdelen/programma's toevoegen verwijderen. Zoek in de lijst die dan verschijnt je programma op en druk op verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van sommige programma's kun je de uninstall-tool vinden onder Start > Alle programma's. Andere programma's hebben die tool opgeborgen in de map Program files.

Het verwijderen van een programma kan in principe gewoon via het Configuratiescherm > Software (of: Programma's en onderdelen).

Sommige programma's laten bij het verwijderen veel bestanden op je pc achter. Ook lukt het soms niet goed om een programma via het Configuratiescherm te verwijderen.

Wanneer je ook de "restbestanden" van een programma allemaal van je pc wilt halen, kun je gebruik maken van Revo Uninstaller (gratis): http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Dan weet je zeker dat alle sporen die een programma op je pc heeft gezet, worden weggehaald.

Ook als het via het Configuratiescherm niet lukt om een programma te verwijderen, kun je Revo Uninstaller gebruiken.
Pieter2011