Tips voor sneller internet? (bijv: router hoog plaatsen, op tafel bijv)

Ons internet is hártstikke sloom, en het is enorm hinderlijk. Is er misschien iets wat ik kan doen om het een beetje sneller te krijgen? Dichtbij me router zitten, router op tafel ofzoiets, want het ligt zéker niet aan me laptop, maar echt aan het internet zelf. Als ik dan bijv. huiswerk heb irriteer ik me altijd aan dat slome internet. We hebben KPN, trouwens.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik zit altijd heel dicht bij de router, maar dat heeft geen nut..

Weet jij het antwoord?

/2500

Zolang je redelijk dicht in de buurt van de router bent maakt het niet uit of hij hoog of laag staat en of de LAN-kabel lang of kort is. Zodra er verbinding tussen jouw computer en de router tot stand gekomen is zal de maximale snelheid afhangen van de snelheid waarmee de KPN het bij jullie aanbiedt. Misschien kun je een nieuwer modem krijgen, de wat oudere modems met kunnen een lage maximum snelheid hebben.

Probeer een ander wachtwoord op je router, dit probleem had ik ook, van alles geprobeerd, uiteindelijk kwam het hier op neer, Toegevoegd na 13 uur: Beste, Je kan dit doen door te surfen naar het ip-adres van de router. Als je het IP adres van de router niet weet, dan kan je dit normaalgezien op de volgende manier te weten komen: - Ga naar Start => Uitvoeren => cmd - Daar tik je in: IPCONFIG - De gateway zal het IP adres van de router zijn. Veel succes!

het kan ook aan de dns lookup liggen, ziggo staat er bij familie om bekend dat de dns lookup het internet sterk vertraagd, wat je hier aan kan doen is de dns servers in de router omgooien naar opendns.org

Volgens tele 2 heb je het snelst internet als je de router in de meterkast plaatst. Heeft bij mij geholpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100