Mijn laptop laadt niet meer op. Ligt dat aan de adapter?

Ik heb laatst met mijn laptop (Samsung V19 4.74A) op bed gezeten. Zowel mijn laptop als mijn adapter waren erg warm. Mijn laptop was aan het opladen, maar opeens stopte hij hiermee. Het lampje op de adapter brandt ook niet meer. Ligt dit aan de adapter? Is deze misschien doorgebrand? Kan ik gewoon een nieuwe adapter kopen? Kan het probleem ook in mijn laptop zitten en hoe erg is dit dan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Als je de accu uit de laptop haalt en dan de adapter aansluit dan kun je controleren of de adapter nog werkt: de computer moet zonder accu kunnen werken op de adapter.
De laadelektronica bij de meeste moderne laptops zit in de computer zelf, dus als de accu niet meer wil laden zit de fout óf in de computer, óf in de accu.
Als de adapter kapot is dan kun je een vervangende universele adapter kopen, of proberen een originele Samsung te vinden. (marktplaats?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik mijn accu uit mijn laptop haal, laadt hij ook niet op. Ik kan hem op geen mogelijke manier opladen. Ik denk zelf dus dat het aan de adapter ligt. Ik ga op zoek naar een originele Samsung oplader en hoop dat het probleem dan verholpen is. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat er bij de test om of de computer wil opstarten, de accu zal sowieso niet opladen als je die uit de laptop haalt.
Als de computer niet wil werken dan kan zowel de adapter als de computer zélf kapot zijn. (ik hoop het niet voor je)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Koosknip:
Mijn logica zegt twee dingen.
Als je voeding defect is kun je je computer ook niet met deze defecte voeding en zonder accu opstarten. Dus zal je eerst moeten controleren of je voeding wel correct werk.
Als je er van overtuigd bent dat je voeding correct is.. Dan zal je het in de laptop zelf moeten zoeken.
Als je je laptop op bed gebruikt moet je ervoor zorgen dat de ventilatoropening niet door de deken wordt verstopt. Je laptop kan dan niet meer goed gekoelt worden en wordt dan warm.

Het lijkt er op dat je adapter inderdaad is doorgebrand. Een nieuwe aanschaffen zal het probleem oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het lampje van je adapter niet meer brandt mag je redelijkerwijs aannemen dat je adaptor defect is. Je zou eventueel met een universeelmeter kunnen meten of de adapter spanning geeft. Helaas vrees ik voor jou dat er meer defect is. Dit kan varieren van een defecte stekker welke door het zitten op je laptop misschien is verbogen en kortsluiting heeft gemaakt tot zoals al is benoemd een afgesloten ventilatieopening waardoor je computer te warm is gelopen.
Denk dat iedere pc hersteller jou in no time kan vertellen wat er uiteindelijk beschadigd is. Zij hebben de kennis en meet apperatuur. Anders blijft het gokken.