Waarom zit de mouse pad (of hoe heet dat ding waarmee je dingen aanklikt) op een laptop niet precies in het midden maar een stuk naar links?

Op mijn Acer laptop is dat in ieder geval zo, en ik vind het onhandig dat die 'muis' niet gewoon in het midden zit. Ik zet de laptop altijd iets naar rechts zodat mijn rechterhand in ieder geval het idee heeft dat de muis in het midden zit, maar dat heeft toch weer invloed op m'n houding en het beeld. Onhandig, vind ik, maar misschien is er over nagedacht, ergonomisch gezien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

bij mij zit hij wel gewoon in het midden maar ook dan blijft het een onding vind ik.
Ik heb dan zelf ook gewoon een muis aangesloten via de usb poort wat veel prettiger werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb ook een aparte muis aangesloten, maar de vraag is waarom dat ding onderaan het toetsenbord niet gewoon in het midden zit. Als de batterijen van mijn muis leeg zijn gebruik ik dat touch-geval en het blijft irritant, zo links van het midden.
Bij de meeste laptops zit tie links: dat hebben ze gedaan om zo vlgens mij bewegingsruimte te laten voor je muis hhen en weer te schuiven,k?

Toegevoegd na 2 minuten:
ff dit nog: die ruimte voor je muis \zit rechts,omdat de meesten rechtshandig zoijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het TouchPad zit onder het toetsenbord en tov van de “letter” toetsen wel in het midden. De acer notebook s die ook een numeriek toetsenbord hebben is het toetsenbord dus breder van en het TouchPad zit daardoor niet meer in het midden van het apparaat. Zie ook link voor een afbeelding.
Ik denk dat midden onder de letter toetsen handiger is dan in het midden van het apparaat omdat je dan minder je hand / vingers hoeft te verplaatsen bij het wisselen tussen typen en aanwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, het juiste antwoord.