Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van de groene waas van mijn geprinte foto's af?

Ik heb foto's gescant en daarna wilde ik ze uitprinten (met een HP officejet J5780) maar elke keer krijg ik een foto met groene waas en de laatste keer was de ene kant groen en de andere kant blauw... help...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er nog genoeg kleureninkt in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zijn pas vervangen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lastige vraag, want er zijn heel veel mogelijke oorzaken. Ik lees dat de inktpatronen nieuw zijn, dus daar zal het niet aan liggen. (Als één kleur op is, kun je ook dit soort effecten krijgen).

Gebruik je wel de officiële inktpatronen van HP? Andere merken kunnen veel ellende veroorzaken.
Een andere mogelijkheid is dat je goedkoop (merkloos) fotopapier gebruikt.
Verder kunnen de printkoppen weleens verstopt zitten.
Head cleaning of deep cleaning zou dit moeten verhelpen. Via "Printereigenschappen" en "Onderhoud" kun je de printkoppen schoonmaken.

Toegevoegd na 8 minuten:
En heb je wel de juiste papiersoort ingesteld? (Zie 2e afbeelding).
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb deze net schoon laten maken nu is alles blauw dus ik denk dat ik toch maar een nieuwe cartridge ga bestellen misschien is er iets mis met deze... maar heel erg bedankt voor je hulp :)
Pieter2011
14 jaar geleden
Gebruik je wel inkt van HP? Dat is voor foto's echt heel belangrijk! Verder kun je nog even kijken, via de knoppen op het bovenste plaatje, of de printkoppen goed zijn uitgelijnd. Doe ook even een testje ter controle van de spuitopening (zie afbeelding).
Het kán bijna niet anders dat de oorzaak bij één van die factoren ligt, dus:
- kwaliteit (of hoeveelheid) inkt/papier
- afstelling of verstopping van de printkoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel!!

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je rode inkt (bijna) op. En de laatste keer ook de geel.
Ik weet niet of je losse inktcartridges gebruikt of een voor alle kleuren samen, maar ik denk dat nieuwe inkt wonderen doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zwart zit apart en de kleur apart, maar het rare is dat ze pas nog zijn vervangen (maandje geleden en zo vaak gebruiken we hem nou ook niet)
Pieter2011
14 jaar geleden
Toch was het ook het eerste waar ik aan dacht.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing