Hoe maak je je computer sneller?

Ik heb dus een vrij oude laptop, en die heeft als ruimte: 18,6 GB. Dat is erg weinig en ik heb eigenlijks 1 spel erop GTA San Andreas en ik heb nu nog maar 1,43 GB over. Er staat verder haast niks op behalve microsoft dingen (office) . Maar hoe kan ik de computer sneller maken of zelfs gewoon helemaal terug zetten naar het begin dus kale Windows XP?

Hoe doe je dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

A) Virusscanner eraf, panda cloud gratis scanner erop!! Virusscanners leggen veel beslag op je geheugen en zijn vaak aan het updaten etc. Panda cloud werkt vanaf het internet, gebruikt bijna geen bronnen van je pc en update nooit. Veilig, zeer veel snelheidswinst!! B) indexeren harde schijven uit: deze computer, rechtsklikken op harde schijf en indexeren uitvinken! Veilig, zeer veel snelheidswinst! Het indexeringsproces maakt dat je pc continu informatie aan het opbergen is volgend een systeem, waardoor je je bestanden later makkelijker vindt. (in 10 seconden ipv 20…) Helaas is dit proces altijd in de weer en dat is een enorme aanslag op je snelheid! C) systeemherstel uit! Gebruik je alleen in geval van virus, maar doe zitten tegenwoordig als eerst in je herstelbestanden. - veilig, veel snelheidswinst! D) visuele effecten uit: windowstoets+pauze, geavanceerd, prestaties instellingen, beste prestaties. Veilig, zeer veel snelheidswinst! E) automatische updates uitschakelen: windowstoets+pauze, automatische updates, automatisch uitvinken, kennisgeving… Aanvinken. Veilig, veel snelheidswinst! F) start, uitvoeren, msconfig, opstarten: programma’s die niet perse hoeven te worden meegestart met windows ( je ziet ze meestal rechtsonderin staan) uitvinken. Denk aan: adobe reader, google updater, software van geluidskaart of videokaart etc. In geval van winxp veilig, nieuwere versies van windows niet zonder goed advies doen! Zeer veel snelheidswinst! G) installeer spybot s&d en laat alle spyware verwijderen. H) check je geinstalleerde software. Heb je geen gebruik meer voor bepaalde progs, deinstalleren! Veilig. I) installeer redbutton (van pothos) en laat ongewenste services veilig uitschakelen! (buroblad opruimen, drwarson, etc) veel services van windows zijn voortdurend aan het werk, terwijl je niets aan deze functies hebt. Redelijk veilig, zeer veel snelheidswinst!

Heb je de laptop al een gedefragmenteerd?? doe ik eens in de maand het helpt mij wel om hem sneller te laten werken, als je het nog nooit gedaan het kan het wel een paar uurtjes in beslag nemen hoor succes er mee Toegevoegd na 31 minuten: verwar het niet met formateren, dan ben je alles kwijt, maar dan ook echt alles

Klinkt lullig; maar zoek op Google naar computer sneller maken. Je hebt allerlei progjes die fouten uit je systeem halen, en uiteraard, elke week defragmenteren kan ook helpen. Good luck.

Een back-up maken ofzo? :$

koop een externe schijf en knal alles wat je weinig gebruikt eruit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100