Is er een bedrijf dat ik kan bellen die dan _gratis_ onze lege toners en inktpatronen ophaalt?

Voorheen deed ik dat bij www.accutecc.nl (0900-22288322 - nr. bestaat niet meer), en dan kreeg je een vergoeding op je rekening (een vergoeding, omdat ze veel kunnen hergebruiken).
Maar ze doen 't nu alleen nog maar via een onhandig webformulier - telefonisch kan niet meer. Misschien makkelijker voor 't bedrijf, zo'n geautomatiseerd systeem. Maar ik vind 't een dikke verslechtering.
En na 't invullen van 't formulier komt er ook geen bevestiging of wat dan ook. Er zijn wel 2 telefoonnummers te vinden, maar die gaan geheel _niet_ over een ophaalopdracht. Van mij hoeft dit onhandige en onduidelijke systeem niet meer.

Ik zoek nu dus een alternatief bedrijf die ik gewoon lekker ouderwets kan bellen om te vragen of ze 't willen ophalen. Ik hoef er van mij niet eens iets voor te krijgen - als ze 't maar op willen halen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Voor bedrijven die zich in Nederland bezighouden met het inzamelen, vervoeren, verhandelen of bemiddelen van bedrijfsafvalstoffen of gevaarlijke afvalstoffen (waaronder ook Tonercartridges vallen) is vermelding op een landelijke lijst verplicht.
Het maakt daarbij niet uit of het gaat om vervoer van afvalstoffen over de weg, per spoor of over het water. Ook buitenlandse bedrijven, die deze activiteiten op Nederlands grondgebied verrichten, moeten op de lijst staan. De nieuwe lijst vervangt de twaalf provinciale lijsten van inzamelaars.

BIA en RIA Nationaal
Het Besluit inzamelen afvalstoffen (BIA) en de Regeling vervoerders, inzamelaars, handelaars en bemiddelaars van afvalstoffen (RIA) zijn op 1 mei 2004 in werking getreden. Het ministerie van VROM heeft de NIWO aangewezen als uitvoeringsinstantie om de aanvraag voor vermelding op deze lijst te behandelen. De VIHB-lijst is via de NIWO-website te raadplegen.
Voorwaarden
Vermelding vindt plaats als het bedrijf aan drie criteria voldoet:
- betrouwbaarheid;
- kredietwaardigheid;
- vakbekwaamheid.
(Bron: http://www.niwo.nl)

Meer informatie
Voor algemene informatie kunt u contact opnemen met het Ministerie van VROM via Postbus 51, tel. 0800 80 51 of vrominfo@postbus51.nl.

Een bedrijf dat zich bezig houdt met deze inzameling is o.a. GBS Trading B.V. (GBS Recycling) en VIHB
GBS Trading B.V. voldoet aan alle NIWO eisen en heeft dan ook een NIWO vermelding.
(VIHB nummer: FL509685VIHX)
Schenking aan goede doelen (en Scholen)is hier ook mogelijk.

Andere mogelijkheid is Stichting AAP:
http://www.klaveren.com/nl_ccc_content/staap/index.php

al@din/HJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij stichting AAP is de werking nog ergelijker: niks bellen... Je moet er zelfs een account aanmaken. Argh...
Komen ze bij jullie niet langs om chemisch afval op te halen? Ja toch, mag ik hopen?
Stop ze in de daarvoor bestemde zakjes en geef het mee. Dan komt het bij het sorteren vanzelf op de juiste plaats terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is 't grotendeels geen afval, maar kan 't grotendeels worden hervult. Daarom wou accutecc er ook wel een vergoedinjke voor geven :).
Om 't nu zo weg te flikkeren is eigenlijk ook weer niet de bedoeling...
Als je 20 cardridges hebt, dan komt stichting aap het bij je ophalen. Zie link hieronder. Ook zie je vaak dozen van stichting aap staan waar je ze in kunt doen. Bij mij staat er bijvoorbeeld een in het bedrijf en bij de plaatselijke dierenarts. Maar goed, bij 20 komen ze langs bij je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedenavond.

Wij zijn een bedrijf genaamd best-ink en doen in het collecteren van cartridges.
We rijden met regelmaat door het land om oude cartridges op te halen dus ook bij u willen we dat doen.
Als u vanaf Maandag even belt naar ons magazijn in Nieuw Vennep komt het voor elkaar.
Ons nummer is 0252-681002 u kunt vragen naar Nico of een boodschap achterlaten dan bel ik terug.
Een eventueel antwoord nummer hebben wij ook voor het retourneren, noteer in de doos u gegevens en dan maken we de vergoeding naar u over,ons antwoordnummer is

Antwoordnummer 9174
2150 WB Nieuw Vennep

Met vriendelijke groet,

N.de Jong