Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet er een goed teken progamma?

Ik heb Linux op mijn computer (de nieuwste versie van Ubuntu) en hou erg van tekenen. Welk progamma kan ik het beste gebruiken, ook voor het realistisch inkleuren van mijn tekeningen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

http://bomomo.com/
vind ik zelf wel fijn maar ik betwijfel of het iets voor jou is je kan er eigenlijk alleen maar met effecten werken Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pinta is een goed tekenprogramma voor Ubuntu. Hij zit in het softwarecentrum.

Bevalt Pinta je niet, probeer dan GIMP. Ik gebruik ze soms alletwee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je Gimp? Het is een beetje de tegenhanger van Photoshop maar dan Opensource.

http://www.gimp.org/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sai paint tool is erg goed. Moet je eigenlijk voor betalen, maar er is wel ergens een gecrackte versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open Office Draw is de Linux tegenhanger van MS Paint, voor het wat simpele werk. Voor bewerkingen, die ik als webmaster moet doen om afbeeldingen passend, helder en juist uitgesneden op webpagina's te zetten gebruik ik graag Gwenview en gThumb.

Voor het echte grafische werk vind ik the Gimp de eerste keuze. Voor mijn gevoel tussen Paint Shop Pro en Photoshop in. The Gimp heeft een learning curve, zoals dat in goed Nederlands heet maar daar krijg je wel erg veel mogelijkheden voor terug. Als je er een paar regenachtige vakantiedagen voor gaat zitten kom je ongetwijfeld een heel eind om erachter te komen of je ermee doorgaat of toch liever naar iets anders omkijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adobe illustrator.
realistisch inkleuren vind ik het makkelijkst met photoshop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Linux? Volgens mij is toch echt Gimp het alternatief voor Photoshop. Overigens is Gimp ook beschikbaar voor MS Windows en Mac OS.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding