ik probeer een film dvd te kopieeren, maar de kopie loopt steeds vast. Wat doe ik verkeerd?

ik probeer een film dvd te kopieeren, dit doe ik in het programma nero. Dit gaat goed totdat ik de gekopieerde dvd afspeel, dan slaat deze na een min. of 2 vast. Op andere kopieen geeft de dvd een foutmelding aan, op datzelfde punt. De dvd waarvan ik nu kopieer geeft deze foutmelding niet. Waar ligt het probleem? En kan dat ook aan de dvd's liggen?

Toegevoegd na 5 dagen:
Dank voor alle antwoorden, de vraag was voor mijn schoondochter en ze gaat er mee aan het werk.
Aan alle antwoorden heeft ze wat, welke nu het beste is weten we nog niet, daarom wil ik sluiten zonder het beste antwoord te kiezen, nogmaals bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Het kan aan de DVD's liggen. Mischien ondersteunt je brander de DVD's wel niet?
Ook kan je eens een andere snelheid om te branden selecteren.

Maar het eerste wat je mischien het best kan doen, is de drivers van je brander updaten. Dit lost de meeste problemen vaak op!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt inderdaad proberen om op een lagere snelheid te branden. Wat je ook kunt doen is eerst een image aanmaken, d.w.z. de film op de harde schijf zetten en hem dan branden. Vaak geeft nero bij het aanmaken van zo'n image wel aan of er een fout zit in de originele dvd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook het programma Dvd Shrink proberen. Deze maakt een back-up van de originele dvd, en dan kun je hem branden met Nero.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitgevers vinden het niet leuk als je DVD's kopiëert. Ze proberen dat te voorkomen met een kopiëerbescherming.
Die stelt echter weinig voor, als je de onderstaande link leest kom je er wel uit.
AWM
14 jaar geleden
Hoi, het mag dus eigenlijk (nog) steeds niet maar ja. Ik weet niet met welke editie van Nero je werkt. Nero 7 had wat meer mogelijkheden om te converteren etc. Als alle bovenstaande antwoorden niet werken kan je het ook eens met CloneDVD proberen. zoals het woord zelf zegt wordt er een kloon gemaakt van de DVD dus incl. eventuele bescherming. Ook de genoemde Shrink doet dat maar vraagt iets meer bewerking in de tijd is mijn opinie.
succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt pieterdek, maar dit mag wel hoor het is mijn eigen d.v.d. van zelf gemaakte opnamen.
Voel je dus niet schuldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, je zou ook kunnen proberen om eerst een image te maken en van daaruit verder te werken, dan kan er in ieder geval verder met het orgineel niets gebeuren!
Pieter
Nero is niet voldoende. Er zijn verschillende systemen om kopieren te beperken. En je hebt twee programma's nodig om dat te omzeilen: 1 een programma dat voorkomt dat de dvd lezer wordt geblokkeerd en 2. een programma dat de source op de juiste manier overbrengt naar de destination. Jouw source dvd is namelijk vaak double layered en jouw destination disk is dat vaak niet, daar moet dan wat aan gedaan worden door programma 2