Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de dvd/cd lade van mijn p.c. geregeld vanzelf open gaat als m'n p.c. aanstaat?

Heel vreemd,maar sinds een tijdje gaat de lade van mijn p.c. waarin je een dvd of cd in kunt doen vanzelf open als ik achter/voor de computer zit.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is en wat ik hiertegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoot je niet per ongeluk tegen het knopje aan? Heb ik ook wel eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik stoot er niet tegen aan,ik kom er geeneens in de buurt met m'n arm of wat dan ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kijk eens in je taakbeheer, of er een programma draait, dat helemaal niet hoort te draaien. Mogelijk is er software actief die iets met een DVD of CD wil. Zoals een brandprogramma als NERO of zo. Als zo'n programma eindeloos staat te puzzelen wat het moet doen, zou het zo kunnen zijn, dat er gevraagd wordt om een DVD of CD in de lade te doen, en wordt je lade geopend. Het kan natuurlijk ook een afspeelprogramma zijn, of zelfs een installer die niet goed is afgesloten.

Zoiets zou kunnen gebeuren, als je een DVD of CD hebt gebrand, en het niet goed hebt afgesloten, of dat er met een update iets niet goed is gegaan. Zomaar willekeurig een lade openen door je computer lijkt me onmogelijk; je computer moet haast wel op de een of andere manier daar een opdracht voor krijgen. Als je iets vindt in taakbeheer wat hierop lijkt, kun je vervolgens je lijst met opstart-programma's aanpassen, en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ga morgen eens op m'n gemak kijken en zoeken waar taakbeheer zit want ik ben totaal a technisch als het om computers gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan! Vrij plekje zoeken in je taakbalk; dan rechtsklikken met muis, en kiezen "taakbeheer". Veel succes, en laat even weten of het iets heeft geholpen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ben aan het kijken in taakbeheer,maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.
Ik zie wel dat hij bezig is met processen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, je hebt taakbeheer al gevonden, en dan zijn we al een aardig eind op weg. ;-) Je kunt in "processen" ook sorteren, op o.a. CPU gebruik, en alfabetisch. Door die lijst te bestuderen, kun je er misschien achter komen of je iets vreemds ziet. Of als er een proces is, dat veel CPU gebruikt. Wat voor player gebruik je om filmpjes af te spelen, en welk programma om cd's te branden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang zoiets moet duren,ik zie bij CPU bij processen,getallen die steeds veranderen vanaf 00 naar verschillende getallen tot het weer op 00 staat. C.D's branden doe ik niet en ik gebruik windows media player.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het alleen zin om te kijken naar toepassingen die niet op NUL springen. Dan vallen er al heel wat af. Is je lade vandaag ook al opengesprongen?
Nog een tip die heel misschien kan helpen: stop eens een dvd of cd in je lade. Eerste keer zal ie vragen wat ie moet doen, maar als je 'm daarna laat zitten, zou het kunnen zijn, dat je la niet meer openspringt. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gekeken bij toepassingen en zag alleen de i-net site's staan waar ik nu op zit zoals hotmail en goeievraag,verder niets. M'n lade is tot nu toe nog niet open gegaan,maar ik zal je tip eens proberen als het weer begint. Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot op heden is de lade nog niet vanzelf open gegaan.
Bedankt voor je antwoord en je hulp.

Andere antwoorden (1)

Kan dat er een storing(kje) is. Je kunt de CD/DVD driver er eens voorzichtig uithalen en opnieuw inpluggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lost niks op meestal, drivers opnieuw installeren is meestal nuttiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt denk ik te technisch want ik ben op dat gebied echt een leek. Ik heb deze p.c. toen compleet gekocht waar alles al op stond,zoals XP.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing