Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je de ene computer met de andere verbinden?

Mijn ma heeft een nieuwe computer gekocht, die zeer goed werkt. Het tegenovergestelde van haar oude die is zo traag als het maar kan! Het duurt een eeuwigheid om sommige bestanden over te zetten. Dus ik dacht misschien kun je alles via een kabel over zetten. Ik denk dat het niet kan maar het zal veel makkelijker zijn dan een hardeschijf over plaatsen. En ik dacht dat ik het beter kon vragen voor dat ik conclusies trok.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
553

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als beide computer in principe met internet verbinding hebben heb je eigenlijk ook de beschikking over een netwerk via dat zelfde netwerk alleen zul je dat moeten instellen
je kan de hele c schijf van de oude computer vrij zetten zodat je alle belangrijke bestanden kan overzetten
het ligt er natuurlijk even aan welk windows versie beide computers hebben.

maar toch, het er uit halen van de harde schijf en aan koppelen aan je nieuwe pc is voor overpompen van gegevens nog altijd de snelste methode.
en de simpelste
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar zorg wel dat ze bijde opgenomen zijn in het netwerk. met de mogelijkheid om bestanden te delen.
dit kan je doen onder: thuis netwerk instaleeren ( windows XP )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dan ook is een HDD eruit trekken en in de andere pc zetten veel sneller. Het is niet moeilijk, je moet wel hopen dat de oude HDD wel een SATA aansluiting heeft.
Ja, via een crossover-kabel kun je de netwerkkaarten direct met elkaar verbinden. Zie verder de helpfuctie in Windows of de wizard netwerkverbinding hoe e.e.a. in te stellen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_crossover_cable

NB
Je kunt ook de harde schijf uit de oude computer halen en in een extern USB-interfacekastje plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, je kan het op verschillende manieren doen:

1. usb kabel
2. usb -stick
3. via bluetooth
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding