Computer wil updates niet installeren?

Wanneer ik mijn Laptob opgestart heb vraagt hij na een tijdje of ik mijn computer wil updaten ik doe dit natuurlijk omdat het internet hierdoor zeer traag is....

Ik zie de updates en 1 hiervan is : internet explorer 9

Na de updates start hij automatisch opnieuw op. Ik zie een scherm dat zegt:

phase 1 Updates worden geconfigureerd schakel de computer niet uit.(dit doe ik ook niet)

Na phase 3 zegt hij kan updates niet configureren wijzigingen worden ongedaan gemaakt...

EN wanneer ik weer in windows ben vraagt hij na een tijdje weer om up te daten weer internet explorer 9

Wat is het probleem dat hij niet wil updaten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit doet hij elke keer en elke keer weer vraagt hij om internet explorer 9 te instaleren (kan het beter internet exploder noemen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vermoedelijk zitten de updates elkaar in de weg.
Oplossing 1 is na te gaan welke updates ter installatie in de wachtrij staan. Dit is te controleren via Start -> Alle Programma’s -> Windows Update.
In het scherm wat hierop volgt kiest men voor Geschiedenis van Updates weergeven. Achter de mislukte updates staat de melding “mislukt”.
Vervolgens kunnen de updates in de wachtrij worden getoond (updates weergeven) en door het vinkje te verwijderen gedeselecteerd. Op deze wijze kunnen de updates 1 voor 1 handmatig worden verwerkt

Oplossing 2 is de tijdelijke download folder van de windows update te hernoemen.
Open hiertoe notepad (kladblok) en neem de onderstaande tekst letterlijk over:

net stop wuauserv
cd %systemroot%\SoftwareDistribution
ren Download Download.old
net start wuauserv
Sla het bestand op als Rename.bat (zorg dat bestandstypen op “alle bestanden” staat) en plaats deze op het buroblad.
Start nu het .bat bestand door er op te dubbelklikken. Herstart het systeem.
Voor verdere uitleg voor het hernoem van de folder zie de Windows Knowledge Base

http://support.microsoft.com/kb/958046/en-us

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je wel een bij microsoft aangemelde originele versie van windows?
Dit kan de installatie tegenhouden.
Dit heet niet legitiem
FRank