Een netwerk account maken tussen 2 pc's met windows 7 en 1 met windows xp?

Ik wil een account maken die je via meerdere computers kunt openen. Net zoals op scholen en werkgelegenheden. Ik heb 2 computers met windows 7 draaien en 1 op windows xp - iemand duidelijke uitleg en/of handleiding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is niet zo makkelijk als je denkt. Je moet dan een windows domain maken met netwerk accounts erop. Dat windows domain moet je wel met een server maken die je altijd aan laat staan. Ik weet niet of dat wel handig is thuis op die manier.

Dat domein moet je maken met bijvoorbeel Windows 2008 Server.
Het kan wel met een Windows 7 Machine maar dan moet je Windows Vail kopen : http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/windowshomeserver/eval.mspx Dan heb je dus een derde computer nodig met een 64bit processor en 160GB ruimte minimaal.

Het lijkt wel handig wat je op school en werk hebt, maar voor thuis is het niet zo handig ;)