Ik ben mijn Verwisselbare schijf (F:) kwijt hoe krijg ik hem terug???

Ik heb perongeluk van mijn Verwisselbare schijf (F:) een snelkoppeling gemaakt hoe krijg ik hem weer terug Alvast bedankt!

Toegevoegd na 13 uur:
OP die foto zie je dat ik geen schijf f heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (5)

Een verwisselbare schijf is niet specifiek gekoppeld aan een letter. Kijk gewoon even in "mijn computer" en zoek daar tussen de schijven als het goed is zit hij er gewoon tussen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stel dat je twee verwisselbare schijven (E en F) in je PC hebt zitten als je E en F eruit haalt en de schijf die F heette er weer in doet zal deze nu E heten.

Toegevoegd na 23 minuten:
Even de schijf eruit halen (veilig verwijderen als dat kan) en er weer in doen kan wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dat had ik ook. Voor de vakantie de harde schijf opgeborgen (F:) en na de vakantie foto's gedownload. Vanaf dat moment heette mijn camera F: ook toen ik mijn schijf weer aansloot, die heette toen ineens G:
Ik ben vergeten hoe dat weer is goedgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt daarna je camera eruit getrokken en toen weer je schijf erin gedaan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows geeft domweg de eerst beschikbare letter weg die er is, dus als je een C en D schijf hebt en een CD-Rom die E heet zal het eerst volgende apparaat met opslag F heten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo zal dat gegaan zijn. Als de computer uit staat de schijf weer aansluiten, dan de computer opstarten. Goed om te weten maar dat was de vraag niet geloof ik...
Systeem herstel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de pc uit zetgen en daarna weer aan zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even bij deze computer -> daar staat hij dan als het goed is tussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een verwisselbare schijf aansluit op je computer wordt in windows verkenner automatisch een schijf zichetbaar deze krijgt meestal de eerst volgende letter in ht alphabet toegewezen door windows.
Als je dus eerst windows verkenner opent kijk je in de lijst aan de linkerzijde naar de laatste letter sluit daarna je externe schijf aan en je ziet een naam komen vaak verwisselbare schijf genoemd die heeft aan het eind tussen twee haakjes de schijfletter.
Deze kun je een snelkoppeling geven.
Is niet handig als je meerdere usb sticks hebt resp. externe halve schijven of een foto toestel. De letter worden toegewezen in volgorde van het aansluiten
FRank