hoe krijg ik internet op mijn nieuwe laptop?

Programma: windows 7
Alles gaat goed totdat ik een wachtwoord moet geven en die heb ik niet. Ook niet meegekregen bij mijn laptop. Wat nu?

Toegevoegd na 10 uur:
N.a.v. Mr.tomaat: nee ik probeer niet op het internet van me buren te komen :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Ik gok dat je je router wachtwoord wil weten, deze staat onder op het apparaatje welke je draadloos internet moet geven.

Toegevoegd na 8 minuten:
Probeer je eigenlijk wel op je eigen netwerk te komen en niet op dat van de buren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit de laptop met een netwerkkabel aan op de router en je hebt internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ER zijn voor internet altijd twee opties: Bedraad met een utp label of draadloos. Bij bedraad gewoon de utp kabel aansluiten op de juiste poort.
Bij draadloos zoek je eerst naar jouw router in een mogelijk lange lijst van routers in jouw omgeving . Vervolgens ga je naar jouw router en klikt op verbinden. Als jouw router beveiligd is moet je een key intypen. Meestal wordt er gebruik gemaakt van een key die onderop jouw router staat. Zoniet dan moet je in de browser IE in de adresbalk jouw ip adres intypen bijvoorbeeld 192.168.1.1 dit staat in de handleiding van jou router.Dan kom je in jouw router en daar moet je de key kunnen vinden onder draadloos of wifi.
Als je deze niet meer weet klik je links onder op de startknop type in het zoekvenster CMD en in het venster dat dan komt ipconfig. Je krijgt dan een lijst waarin jou ip adres vermeld staat. Het standaard ip adres van jouw modem staat achter de gateway.
FRank