Dat is inderdaad afhankelijk van jouw eisen en wensen. Aangezien ik die niet weet, hier een lijstje voor- en nadelen.

Waar wil je hem voor gebruiken? Voordelen van een Netbook:
- Netbook heeft Flash. Dit word nog steeds aardig wat gebruikt, ook al is de techniek op zijn retour.
- 'Als' de Netbook op Windows draait is dat een voordeel omdat sommige programma's alleen op Windows draaien. Sterker nog, een Ipad kan geen 'programma's' draaien.
- Het over kopiëren van foto's gaat bij een netbook makkelijker.
- Een Netbook heeft vaak meer dan 64 GB data ruimte, waardoor er meer oppast. 64 GB is het maximum van een Ipad.
- Bij een Netbook kan je de batterij vervangen.
- Makkelijker typen. (toetsenbord)
- Makkelijker multitasken

Ipad
- Start sneller op
- Heeft een enorme app-store, wat eigenlijk het belangrijkste is voor de Ipad.
- Heeft Touch.
- De grafische kwaliteit is beter voor video kijken en dergelijke.
- Kan aardig boeken lezen. Hoewel je daar het beste een E-Reader voor kan nemen.
- Ziet er mooier uit, makkelijk aan andere door te geven om iets te laten zien, en makkelijk weg te leggen. Leuk hebbeding.

Als je voor een allround computertje gaat: Netbook.
Mijn persoonlijke mening: Ik heb al een vaste (Windows) en mobiele (Macbook Pro) Computer, en ik zou dan ook gaan voor een Ipad2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Netbook heeft Flash. Dit word nog steeds aardig wat gebruikt, ook al is de techniek op zijn retour. Sorry, maar dit is gewoon niet waar. Flash wordt anders ingezet, maar is zeker niet op z'n retour.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel maar. Ik werk in de industrie. Een van de belangrijkste hardware fabrikanten van de laatste jaren heeft het achterhaald verklaard en ondersteund het niet, en je hebt tegenwoordig html5. Maar op welke manier word het dan nog steeds net zoveel gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het over apple neem ik aan? Dat zij het niet willen ondersteunen (omdat hun cpu er te warm van wordt) betekend niet dat het achterhaald is. Bijna alle interactieve applicaties op tv (of via de providers als upc/ziggo) worden in flash gemaakt en deze groep content is ontzettend in ontwikkeling. Mobiele content met flash is ook nog steeds groeiende. Het enige waarin echt een daling te zien is qua flash gebruik is de volledige flashsites.

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er maar helemaal aan wat je er mee wilt doen.

Een netbook heeft bijvoorbeeld een toetsenbord, wel handig als je hem wilt gebruiken om notulen te typen...

Een Ipad wordt door veel mensen cool gevonden, wat weer handig is als je indruk wilt maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zo'n antwoord kan niemand iets natuurlijk... een iPad is zoveel meer dan "cool" en een netbook kan meer dan notulen typen... beetje antwoord zonder inhoud...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zit er wel een kern van waarheid in. Ipad willen veel mensen inderdaad om cool gevonden te worden of erbij te horen. Een + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf het nut van een iPad ook nog niet ingezien, niets meer dan een grote iPhone in mijn ogen. Maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen/meningen van anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al een iPod touch maar wat zijn de "vergelijkingen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
McOlaf, dit is dan ook geen volledig antwoord omdat de vraag niet volledig is. Als de vraagsteller niet aangeeft wat het doel is van de ipad of het netbook dan kan ik geen goede aanbeveling doen. Daarom heb ik het meest in het oog springende verschil gepakt. Een notebook is niet cool, een ipad wel. En zeker de helft van de mensen (indien niet meer) koopt een ipad vanwege de cool factor.
Het ligt eraan wat je wensen zijn. Met een netbook kan je net iets minder als een volwaardige pc. Maar met een ipad kan je nog veel minder.
Nu is de ipad altijd direct klaar en heeft een langere accurtijd. Maar hij kan weer niet van een USB HDD lezen en is voor mijn niet geschikt. Met de ipad kan je alleen gemakkelijk internetten (wifi) en wat simpele spelletjes. Muziek en videos bekijken. Maar als volledige medium voor op vakantie en daarbij de foto's van je camera bekijken, selecteren en backuppen op een HDD zit er niet in.
Ik wacht op de nieuwere generatie tablets.