Watmoet ik doen als mijn laptop het niet meer doet?

Ik heb al een hele tijd een laptop. Hij is laatst alleen begonnen met raar doen! Op een gegeven moment bleef hij vastzitten tijdens het vastzitten. Ik kon nog wel met mijn muis over mijn bureaublad bewegen, maar ik kon helemaal niets aanklikken. Wanneer ik hem dan opnieuw had opgestart op veilig mode deed hij het weer. Hierna kwam ik erachter dat een installatie die ik had uitgevoerd niet goed was, dus toen ik die had verwijderd deed mijn computer het ook weer als normaal.

Nu heb ik een dag geleden mijn toetsenbord schoongemaakt, toetsen eruit en het vuil eruitgehaald. Toen ik hem opstartte deed hij het alleen weer niet. Dit keer was het serieuzer: hij deed het gewoon tot op het moment dat het bureaublad zou moeten verschijnen. OP dit moment werd het zwart beeld met alleen nog de muis zichtbaar die ik alweer alleen maar kon bewegen. Na een aantal minuten in deze staat verscheen er een bericht: ''notificatie-dll is niet geregistreerd: programma zal niet naar behoren werken'' Ik kon dit bericht wegklikken, maar vervolgens werkte mijn computer alsnog niet. Ik heb geprobeerd om hem in veilig mode op te starten, maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Wat moet ik doen?

(het is een dell laptop met windows 7)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het lijkt me het beste Windows 7 even opnieuw te installeren. Probeer tijdens het opstarten f8 of ctrl-f11 te drukken. En daarna windows herstellen of reset windows kiezen.

Als je je bestanden wilt veiligstellen zou ik aanraden om Ubuntu even te downloaden en op een CD te branden en even met de CD op te starten zonder te installeren.

Toegevoegd na 45 seconden:
Dus eerst Ubuntu downloaden en dan pas windows installeren anders zijn al je bestanden weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gelukkig net een aantal dagen voordat dit gebeurde een back-up van al mijn bestanden gemaakt!
Dus al mijn bestanden zijn veilig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jou was zou ik doen wat mrtomaat zegt ik heb
het namelijk ook wel is gehad dat dll bestand miste
gelijk opnieuw geinstalleerd daarna geen last meer gehad
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb gedaan wat je had voorgesteld en als het goed is moet mijn laptop het nu doen. Ik moet nog een paar programma's enzo installeren maar ik krijg niet meer de error van laatst.
Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (3)

De muis is kapot, ik zou hier ht product even nader laten bekijken door een prof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor zover ik het kon vinden heeft die notificate melding te maken met je draadloze configuratie setting
maar dat je beeld zwart blijft heeft daar weer niets mee te maken
maar omdat je die melding wel krijgt heb ik het idee dat de laptop niet in de gaten heeft dat er iets mis is met het beeld
ik weet niet precies hoe installatie werkte
heb je windows erop nieuw op gezet ? wellicht over de oude versie heen ?
het kan soms beter zijn helemaal opnieuw te beginnen
dus en clean install
je kan als test wellicht een ubunti cd pakken en daar eens mee aan de slag om te kijken of je daar mee kunt werken
om ene goed overzicht van je werkende hardware te krijgen en te zien of je keyb nog wel werkt

succes
capthavoc
12 jaar geleden
stuur 'm terug naar Dell, als er Windows 7 op staat valt hij nog onder garantie, ze zullen hem voor je terug zetten naar de fabrieksinstellingen, dus als je hem terug hebt moet je je back up van je externe harde schijf weer terug zetten op de laptop, maar eerst de data scannen op virussen.