Waarom kan ik een gebrande c.d. alleen op een p.c.afspelen?

Vroeger nooit problemen gehad maar wanneer ik nu een c.d. brand kan ik hem op geen enkele speler afdraaien maar stop ik hem in een willekeurige p.c. dan doet hij het dus wel.Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Download een audio cd burner op google, installeer het, geef aan dat je een audio cd wil, voeg je liedjes toe en laat het maar branden. :)

Het kan zijn dat de andere apparaten waar je de cd in stopt, beveiligd zijn. Ook is het een mogelijkheid dat de brandsnelheid, type cd-rom e.d. ermee te maken hebben. Wellicht kun je iets meer informatie geven, dan kunnen wij proberen je probleem op te lossen :)

Wat je moet doen is je analoge audio digitaliseren met 16 bits lineaire kwantisatie en 44,1 kHz sample frequentie. Op de computer krijg je dan gewoonlijk .WAV bestanden, die je eventueel in Audacity nog kunt nabewerken. Van deze bestanden kun je dan verliesvrij een audio CD samenstellen. Mp 3 op een cd branden is dus totaal zinloos. Pas als U het materiaal zoals hierboven beschreven hebt bewerkt,kunt U gaan branden. http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Audacity+geluidsbewerking Groet:Zoekertje

Schaf maar eens een ander merk CD-r aan. Ik had ooit eens een keertje CD-r van de Hema gekocht. Lekker goedkoop dacht ik. Na het branden kon ik hem idd ook alleen op de PC afdraaien. Cd speler, DVD speler en in de autoradio deden ze het niet. Ander (bekender) merk gekocht, en ze deden het als vanouds.

Naar mijn idee 2 mogelijke dingen die er fout kunnen gaan. 1. Je brandt MP3 Data CD's terwijl de speler geen MP3 aan kan, Oplossing: brand de CD als audio CD, MP3's zullen dan door de meeste brandprogramma's gewoon naar .WAV omgezet worden (NERO doet dit zeker weten). 2. Je hebt disc finalizen uitstaan in de instellingen van je brandprogramma. Oplossing is dan om even door de instellingen te lopen en finalizen aan te zetten, soms kan je het ook aan geven net voor dat je een cd brandt. Compatibiliteit zou ook nog een probleem kunnen zijn. Toegevoegd na 5 minuten: Dus wat het antwoord hierboven aangeeft, andere CD-R's kopen alleen is het wel stug dat meerdere spelers allemaal die CD-R niet zouden lusten, maar er gebeuren soms wel gekkere dingen :P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100