Op de HTC (Nederland) website kunt U voor vrijwel elke vraag terecht :

HTC Touch 2 (Besturingssysteem Windows Mobile® 6.5 Professional)

Klik om één van onderstaande toetsen voor toegang tot die ondersteuning optie.

De software van de telefoon updaten
HTC kan regelmatig software updates voor de telefoon uitbrengen. Als u de telefoon heeft gekocht van een netwerkaanbieder, kan de aanbieder u op de hoogte brengen van updates. Kijk anders op de website van HTC voor updates.

Er zijn drie soorten updates:

ROM-upgrade. Hierdoor wordt de complete geïntegreerde software van de telefoon vervangen (wordt ook firmware genoemd). ROM-upgrades verbeteren de telefoon vaak op veel vlakken, zoals meer functies, beter gebruiksgemak en verbeterde prestaties.
Upgrade (hotfix). Een hotfix is een klein programma dat één aspect van de software van de telefoon verbetert of repareert. Deze soort upgrade wordt soms en patch genoemd.
Toepassing. Soms levert HTC extra programma's in het software downloadgebied voor de telefoon.
Elk type update dat u downloadt, dient u eerst naar de computer te downloaden voordat u het op de telefoon kunt installeren. ROM-upgrades zijn alleen mogelijk vanaf een Windows-computer.

http://www.htc.com/nl/help_howtos.aspx?p_id=291

Hele interessante materie kunt U op de volgende website lezen,inclusief video:

http://home.tiscali.nl/abudding/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan.

Op deze site vind je de gebruiksaanwijzing en de bestanden die je nodig hebt. Wel in het Engels.

http://www.jayceooi.com/2010/08/12/how-to-install-android-2-2-froyo-on-htc-hd2/

Je zet deze versie van android (2.2) "naast" je Windows en vervangt Windows dus niet. je kunt altijd terug naar Windows als je dat wilt.

Waarschuwing:
Ik heb dit ook op mijn telefoon gedaan (HTC Touch Diamond 2) en het werkt. Niet zonder problemen.
De eerste keer heb ik een harde reset moet doen wat betekent dat de telefoon terug gaat naar de fabrieksinstellingen. Hierna werkte alles goed.
Zorg dus dat je van alles een back-up maakt zodat je niets kwijt raakt (foto`s enz.)

Nadelen:
Ondanks het voordeel dat je android op de telefoon hebt had ik o.a. problemen met de tijd. Deze verliep. Ook besloot de telefoon regelmatig spontaan opnieuw op te starten, en dan gaat ie terug naar Windows. Dan moet je android weer opstarten vanuit de verkenner.