Hallo, Mijn gluid doet het niet naa het herinstalleren van windows xp home editon wat moet ik nou doen?

Toegevoegd na 3 dagen:
En hoe zie ik wat voor gluidsmerk en naar welke fabrikant ik moet gaan want ik ben die cd's kwijt moet ik dan echt naar de computer winkel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

ik denk dat je de drivers niet geïnstalleerd hebt. deze kun je hoogst waarschijnlijk downloaden op de website van de producent van je computer/geluidskaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn de drivers van je geluidskaart nog niet geïnstalleerd. Dit kan je controleren door ( uit mijn hoofd, heb al lang niet meer met XP gewerkt) met rechts te klikken op "deze computer" en te kiezen voor eigenschappen. als het goed is zie je een knop hardware of apparaat beheer. Kijk of er onder besturing voor geluid etc. een geluidskaart is geïnstalleerd. Zo niet dan zal er elders in apparaat beheer een of meerdere gele uitroeptekens staan. Dubbel klik daarop en de eigenschappen van het betreffende apparaat komen te voorschijn. Op tabblad details kan je vervolgens in het dropdown menu kiezen voor hardware id. Kopieer deze waarde en laat hem los op Google om te achterhalen welke geluidskaart er in je compu zit. Daarna naar de site van de fabrikant om deze te downloaden te installeren.
Mocht de driver al wel geïnstalleerd zijn kun je nog even kijken bij de geluidsmixer (onder start >> bureau accessoires) kijken of hij niet per ongeluk gedempt is.
Mocht je er niet uitkomen, laat het even waten.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap echt niet welke ik moet downloaden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel dit gevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://download.cnet.com/Realtek-High-Definition-Audio-Codec-Windows-2000-XP-2003
U zult de juiste drivers moeten installeren. Op Internet zijn die drivers vaak te vinden ,als men er een betaling voor over heeft. Meestal belachelijke prijzen ! Gelukkig bestaat er een programma ( GRATIS) ,dat precies dezelfde resultaten behaald als die dure pakketten:

http://www.driverupdate.net/

Nadat U dit op de pc heeft staan,laten scannen op drivers,waarna U de benodigde driver(s) vervolgens kunt opzoeken op het moment,dat Windows er om vraagt. Ga in het configuratie scherm naar geluiden en zoek de sound card/geluidskaart op . Staat er een geel uitroepteken,dan is het een kwestie van het apparaat van nieuwe(re) drivers voorzien . Even goed onthouden in welke Map het programma de drivers opslaat. Succes !

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 30 minuten:
Hopelijk lukt het met de volgende link wel.

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html

PS. Bij een ander programma was (gratis) registreren niet nodig,ik heb begrepen,dat het met dit programma wel even moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste moederborden wordt altijd een driver cd geleverd.
En anders kan je kijken naar de naam en nummer wat er op het moederbord van de pc staat.En daar via die gegevens op de website van de fabrikant drivers downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je de harde schijf opnieuw hebt geformatteerd. Dat houdt ook in dat de hardware drivers (dit zijn de programma's die het besturingssyteem (windows xp) gebruikt om met de geluidskaart te communiceren) ook van de schijf verdwenen zijn. Bij installatie van de computer moeten al deze programma's geinstalleerd worden om het voor het besturingssysteem mogelijk te maken al de geavanceerde mogelijkheden van de het moederbord, de videokaart en de geluidskaart te benutten. Als het goed is moet je de CD's met de drivers bij de computer gekregen hebben. Omdat de hardware driver tussen het besturingssyteem en de eigenlijke hardware zit, moet je wel een driver hebben die past bij dat besturingssysteem.

Eigenlijk zou je al de hardware drivers op een aparte map in je documenten moeten stoppen en je documenten natuurlijk in een aparte partitie (liefst op een andere schijf). Dan wordt het veel gemakkelijker om je computer weer opnieuw te installeren. Documenten die echt belangrijk zijn zou je misschien ook op het web moeten zetten, bijvoorbeeld door ze naar je Gmail-adres te sturen.

Gelukkig zijn alle hardware drivers ook op internet te vinden. Ik denk dat het eerste antwoord wel met een bruikbare link kwam. Normaal gesproken moet je de drivers bij de fabrikant kunnen downloaden. Dus bij een Creative geluidskaart ga je naar de support van de Creative website.