Wat moet ik kiezen voor een goede internet- en telefoonverbinding ?

heb nu dagelijks zeker 10 x uitval van de verbinding, monteur geweest en ik moet mijn modem in de meterkast plaatsen maar dan moet er een stopcontact aangelegd worden en door 4 muren geboord worden om bij mijn pc te komen. wat is een goede en goedkope oplossing ?

Toegevoegd na 1 uur:
even ter verduidelijking: ik ben aangesloten bij de Caiway en de hoofdaansluiting zit in de meterkast vooraan in de gang vandaar de 4 muren maar wel in een "normale" flat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wauw 4 muren woon je in een kasteel :)? Als ik het goed begrijp staat je pc nu naast een kabel/adsl aansluiting maar dat is niet je hoofdaansluiting. Deze aansluiting zal wel naar de meterkast leiden dus je kan kijken of je daar de volgende truc bij uit kan halen.
1. Haal de doos weg zodat je de adslkabel/coaxkabel kan zijn.
2. Knoop een trekveer aan de kabel.
3. Trek de kabel vanuit de meterkast naar je toe zodat de trekveer zichtbaar is
4. Knoop er nu een UTP kabel aan vast
5 Ga terug naar waar je computer staat en trek de trekveer door tot de UTP en de andere kabel weer zichtbaar zijn.
6. UTP kabel tang en 2 connectors halen en maak het geheel weer netjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of je 2 kabels tegelijk door een PVC-pijp kan trekken dus als een electricien dit kan bevestigen/ontkennen zijn we er.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook een draadloze router met wifi usb stick proberen maar dan zit je ook met die 4 muren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wrs 4 binnenmuren xD

Andere antwoorden (4)

Je kan natuurlijk internet via stopcontact proberen
via devolo ,s
maar bedenk dat kabel altijd sneller is
dus die kabel toch trekken is wel beter
capthavoc
12 jaar geleden
Dit IS een goede en goedkope oplossing.
Een stopkontakt in meterkast is geen hoge kostenpost.
Evt. kun je nog draadloos modem overwegen, als die 4 muren dat gebruik niet in de weg staan.

NB gaat het om ADSL ?
Misschien kun je evt. switchen naar de Kabelprovider, als dat aansluitkastje op een voor jou gunstiger plek zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is, als het vooral om internet uitval gaat, een 2e router kopen. Dan zet je 1 router bij je modem, Die kan je laten connecten met de router die (bijvoorbeeld) naast jouw pc staat en dan heb je supersnel internet zonder dat er iets wegvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou:

1. een stopcontact laten plaatsen in de meterkast (bron 1)
2. het modem in meterkast plaatsen
3. met Devolo of TP-Link Home plug het signaal tot aan je pc brengen. (bron 2) Zo hoef je niet te boren!

Zie bronnen.