Ik heb wifi op mijn mobiel, Samsung Galaxy Mini, maar toch betaal ik geld voor internet hoe kan dat?

Ookal heb ik wifi aan, het kost nog steeds geld. En iedereen zegt dat je je ergens op moet inloggen ofso? Maar ik heb daar nooit codes ofso voor gekregen?...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb je geen wifi als je nergens aanmeld bij een router o.o

Het beste antwoord

Je kunt het internet via het 3g netwerk gewoon uitschakelen, zodat je ook niet perongeluk op het betaalde netwerk gaat.

Ga hiervoor naar instellingen
Dan naar draadloos en netwerken.
Hier naar beneden scrollen en dan pakketgegevens uitschakelen.

Dan kun je dus alleen maar online via wifi, maar dat kost niets, Zolang je maar in de buurt bent van een wifi hotspot of een thuisnetwerk (je hebt hier natuurlijk wel een inlogcode voor nodig)

Is ook handig als je wel een internet abonnement hebt, maar bijv in het buitenland niet betaald wilt internetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een wifi-net heeft een beperkte reikwijdte, je moet afhankelijk van waar je bent een koppeling moeten maken tussen je mobieltje en een daar aanwezig wifi-signaal.

De meeste wifi-netwerken zijn beveiligd, je zult dan de inlogcode moeten invoeren voordat je met je telefoon verbinding krijgt, maar ook de open netwerken moet je wel eerst koppelen voordat je er gebruik van kan maken.

De inlogcodes voor gesloten netwerken moet je aan de beheerder van het netwerk ter plaatse moeten vragen, in veel hotels in het buitenland kun je een betaalde of gratis code bij de receptie krijgen, meestal geldig voor een beperkte tijdsduur.
Ook kun je op veel plaatsen in Nederland wifi van een hotspot krijgen, bijvoorbeeld op stations, van KPN.
Hier moet je dan wel voor betalen, zie internet.

Als jouw telefoon niet met een bepaald wifi-netwerk gekoppeld is zal jouw telefoon een internetverbinding met het GSM-netwerk maken en dat kost geld.

Gr. Koos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een abboment heb moet je idd internet betalen.