hoe maak ik in windows media player een afspeellijst?

als ik klik op nieuwe afspeellijst, staat er: Er is een probleem opgetreden tijdens het maken of opslaan van de afspeellijst.
wat is het probleem?
ik kan alleen op 'ok' klikken en er staat verder geen foutmelding bij..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat de database van WMP corrupt is. Voer de volgende stappen uit:

- Klik op Start
- Typ in het veld "Programma's en bestanden zoeken" services en druk op Enter.
- U krijgt nu alle services onder elkaar te staan, zoek in deze lijst naar Windows Media Player services en controleer dat geen enkele hiervan gestart is. Zou een service gestart zijn stop deze dan doormiddel van rechtermuisknop en Stoppen.
- Klik nu op Start
- Typ in het veld "Programma's en bestanden zoeken" uitvoeren en druk op Enter.
- Typ in het uitvoer venster: %userprofile% en druk op Enter. Windows verkenner zal nu openen.
- Indien u in deze folder Appdata niet ziet staan druk dan op de toets Alt op uw toetsenbord en kies voor Extra->Mapopties
- Kies voor het tabblad Weergave en scroll in de lijst naar verborgen bestanden weergeven, selecteer deze en klik op OK.
- Open nu de map AppData -> Local -> Microsoft -> Media Player
- Hernoem in deze map CurrentDatabase_372.wmdb naar CurrentDatabase_372.old
- Herstart nu uw systeem en probeert u nogmaals een afspeellijst te maken.

Groet:Zoekertje