Kun je met windows live movie maker een foto uit een filmpje halen, en zo ja, hoe?

Ik heb een filmpje en wil daar als het ware een foto uithalen. Dus eigenlijk het tegengestelde van van foto's een filmpje maken. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet met Windows Live Movie Maker. Je kan wel Image Grabber installeren, een klein en simpel programmaatje waarmee je makkelijk foto's uit je video's kunt halen:
http://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/20488-image-grabber-2-plaatjes-images-halen-uit-videobestanden.html
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt, werkt perfect, lekker simpel ook.
Jij krijgt straks het beste antwoord!
Een vraagje alleen nog, weet je toevallig ook hoe je de foto's in een groter formaat kunt opslaan?
Pieter2011
12 jaar geleden
Fijn dat het gelukt is! Ik heb zelf sinds kort Roxio Creator, een betaald programma om video's te bewerken, en dat heeft wél standaard de mogelijkheid om een beeld op te slaan. Maar als je dat doet, krijg je (net als bij jou) wel een foto met een hele lage resolutie. Zelfs bij HD-video's! Ik denk dat je daar niets aan kunt doen: één beeld uit een video heeft nu eenmaal een lage resolutie, dus klein formaat. Bij mijn programma kun je dat ook niet wijzigen. Misschien kun je nog eens kijken onder de knop Opties, waar je dingen kan aanpassen zoals kwaliteit van de foto, wijdte, hoogte, details die je kan toevoegen aan de foto's, maar ik geef je weinig kans... Wat je wel kunt doen is de foto omzetten in een .tif-bestand. Ik heb het net even geprobeerd en dan wordt-ie 3 tot 4 keer zo zwaar. Met Irfanview http://www.irfanview.com/ (een eenvoudig fotobewerkingsprogramma) gaat dat heel simpel via "Bestand opslaan als". Een andere mogelijkheid is, zoals één van de andere antwoorden al aangeeft, een screenprint maken. Ook dan heb je een hogere resolutie.

Andere antwoorden (2)

Weet niet of het kan. Maar ik zelf speel het filmpje gewoon af in Windows Movie Maker, volledig scherm, beweeg je muis niet, PRNT SCRN en whola...

Toegevoegd na 19 seconden:
Edit, Windows Media Player. Excuses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de FLV player is bekend,dat deze optie bestaat,dus als U het filmpje met die player af speelt ( kunt spelen) is het een simpel klusje.

Succes en groet:Zoekertje