Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik .img bestanden lezen met mijn laptop+ gps muis?

Ik heb garmin img bestand gedownload dit zijn route kaarten. Nu wil ik deze lezen met mijn laptop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
830

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

.IMG bestanden zijn zover ik weet image bestanden die je op een DVD moet branden om in te kunnen zien. Je kan ze vaak ook laden in een virtual device met bv Daemon Tools. Als laatste wil het met sommige image bestanden ook wel eens om ze uit te pakken met bv Winzip. Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct, maar Garmin gebruikt de .img extensie ook voor haar mappen. Dit komt wel vaker voor dat een .xxx voor 2 verschillende bestandstypen worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat wist ik niet. Is Garmin een navigatie proggie voor de computer of is t van een soort TomTom. Had daar nog nooit van gehoord.
Bedankt
Een img gestand is specifiek voor je garmin. Download even MapSource van garmin. Als je deze eerst uitpakt dan kun je hem wel installeren. Die kun je gebruiken om de img file naar je garmin te sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding