Hoe voorkom ik automatisch inloggen op sites??

Op marokko.nl logt mijn account me automatisch in, ook krijg ik soms bij sites zo een vakje dan kan ik yes en no klikken..

Toegevoegd na 1 minuut:
soms logt het me autom. in op m.nl

Toegevoegd na 13 minuten:
Bedankt mensen voor de info.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (4)

Je voorkomt het door na ieder bezoek weer uit te loggen, of door cookies te weigeren op je computer.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, maar wat zijn cookies?
bamibal
12 jaar geleden
Dat zijn kleine bestandjes die de website op je computer opslaat. Zo'n bestandje wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het onthouden dat je al bent ingelogd. Bij de instellingen van je browser kun je instellen dat er geen cookies opgeslagen mogen worden. Je moet dan elke keer opnieuw inloggen.
Kies in je browser (maakt niet uit welke pagina je bekijkt) de CTRL + SHIFT + DELETE sneltoets.

Vink je gewenste opties aan, en klik op OK of VERWIJDEREN o.i.d. (afhankelijk van je browser)

Toegevoegd na 46 seconden:
Kies vooral voor cookies en passwords verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
automatisch inloggen op sites gaat vrijwel altijd doordat je een vinkje aanzet waarbij staat 'log me automatisch in', 'herinner mij' of iets dergelijks.

Als je dit doet en je browser accepteert cookies (wat dat is kom ik later op) dan zet de website een cookie met daarin een unieke code. Deze code slaat de website ook op in zijn database en kan zo zien aan het cookie dat je automatisch ingelogd moet worden met een bepaald account.

Als je niet automatisch ingelogd wil worden kan je de cookies verwijderen. Dat kan voor alle sites, maar ook voor individuele sites. Hoe je deze kan verwijderen is browser afhankelijk. Google even op 'cookies verwijderen' en zet bij de zoekopdracht ook de browser die je gebruikt. Bijvoorbeeld 'internet explorer 9'. De resultaten zullen je dan opweg helpen om deze te verwijderen (zie bron).

Wat zijn cookies? Cookies zijn een soort tekst bestandjes in een speciale cookies-map van je browser. Cookies van www.goeievraag.nl kunnen alleen bekeken worden door deze website. De informatie in dit cookie kan van alles zijn. De website kan bepalen wat die erin wil opslaan. Standaard zullen er vaak de aanmaakdatum en geldigheidsduur van het cookie in staan. Dus bijvoorbeeld een geldigheid van 30 dagen, dan blijf je 30 dagen ingelogd (kort door de bocht). Verder kunnen er verschillende dingen ingezet worden. Bijvoorbeeld op een webshop heb je een winkelwagen. De artikelen in je winkelwagen kunnen ook opgeslagen worden in een cookie, zodat je bij bijvoorbeeld een volgend bezoek de winkelwagen gelijk gevuld hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet het voor de gebruiker zo duidelijk mogelijk maken toch? :)
Op het moment,dat U een inlognaam + wachtwoord heeft gegeven en geen vinkje zetten in het vakje ,om automatisch in te loggen bij het volgende bezoek. Cookies weigeren is hier slechts een piepklein onderdeel van,maar het helpt niet en is dus geen oplossing,om automatisch inloggen te voorkomen,zoals U vraagt.

Groet:Zoekertje