Kan iemand mij de lol van Twitter uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag! Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten! Als je het goed beschouwt, zou er elke keer moeten staan: 'Ik zit nu een bericht te typen!' Want dat is, wat je op dat moment aan het doen bent! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar niet zo veel. Ik moet ook eerlijk toegeven nog niet eens precies te weten wat het is en wat ik er mee zou moeten.....het lijkt me bijna nog nuttelozer dan Hyves, en dat wil wat zeggen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Hyves kun je naar mijn idee veel meer. Foto's en video's delen, en heel belangrijk, je kunt berichten afschermen zodat ze alleen door jouw vriendengroep gelezen kunnen worden. Twitter is niets meer dan de WieWatWaar van Hyves en dan heel sterk uitvergroot (dus vertellen wat je op dit moment doet en wat je ergens van vindt). En laat dat nou net het meest onzinnige deel van Hyves zijn. De reden waarom ik niet aan Twitter begin.

Het beste antwoord

Twitter is een dienst waarmee je snel actueel nieuws over een onderwerp (of jezelf in relatie tot dat onderwerp) kunt doorgeven aan een groep mensen die geinteresseerd zijn in dat nieuws. Die mensen noem je volgelingen (in twitter termen). Het actuele nieuws of je bespiegeling daarop kan je een micro weblog noemen.

Die melding kán via de pc, maar gaat meestal via een mobiel. Daarbij is het ook mogelijk om een foto te maken en te uploaden. Deze komt dan als link in het bericht te staan. De volgelingen kunnen de reacties ook weer volgen op een mobiele telefoon of op internet.

Een goed voorbeeld is Maxime Verhagen. Deze minister twittert over wat hem bezig houdt en op deze manier krijg je sneller inzicht dan via andere bronnen.

Een ander goed voorbeeld is het nieuws dat recent via Twitter uit Iran kwam (zie bron 2). Hoewel het internetverkeer werd geblokkeerd en de journalisten waren uitgezet werd twitter massaal door mensen ingezet om het nieuwe de wereld in te sturen.

Maar ook op kleine schaal kan twitter interessant zijn. Ik ken iemand waarbij de hele familie (ouders, grootouders) hem volgt. Als zus X zwanger is wordt dat vrolijk door getwitterd en weet binnen no time de hele familie het. Het is dan een soort digitaal ansichtkaartje sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt op elk tijdstip van de dag aangeven wat je aan het doen bent.
Naar mijn idee heb je alleen tijd om dat aan te geven, als je doelloos achter je computer zit. Als ik een twitterpagina had, dan zou het er dus vrij saai uitzien.

Ik vraag me ook af wat doellozer is: De mensen die hun berichten op hun pagina neerzetten, of de mensen die het lezen.

Maar net als hyves zal het om onbegrijpelijke redenen wel ontzettend populair worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twitter moet je liggen. Heel simpel eigenlijk. En je moet er al mensen kennen, anders is er geen drol aan.

Het idee is dat je anderen op de hoogte houdt, en op de hoogte blijft. Maar de "lol" zit 'm vaak vooral in de slowchat die erop volgt. je kunt berichten speciaal aan mensen richten, en zo een langzaam gesprek voeren. Eigenlijk een soort primitief forum dus.